is het begin al ok?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is er een (JavaScript)aardbeving gaande?
Nee hoor, maar sommige opties werken (nog) niet zo te zien?

Dennis.

je leeftijd maakt niet zoveel uit bij websites. Ik ben 16. Maar ik vind hem idd een beetje erg standaard. Maar het is een begin.

Ik vind 't weer niks, sorry. Maar ik ben zelf dan ook webdevver & perfectionist, dus ik stel dan ook vrij hoge eisen ;)

D'r zitten nog steeds kinderachtige elementen in, die JavaScriptjes (vooral bij links ... Yak).

Verder is er op grafisch gebied nauwelijks iets gepresteerd, geen echte header, geen opvallend menu, geen footer, geen speciaal gemarkeerd gebied voor de content, tis een hoopje zooi op elkaar gestapeld...

Maar laat je nu niet uit 't veld slaan, mocht je 't interesseren: mijn eerste website leek hier enorm veel op, alleen was de mijne blauw :), tegenwoordig ben ik toch aardig goed geworden in 't maken van websites ;) *zonder eigendunk*.

De beste tip die ik je kan geven: stap zo snel mogelijk van die WYSIWYG (What You See Is What You Get) editors af, hiermee doel ik Frontpage, Dreamweaver en andere zooi. Leer HTML codes uit je hoofd, pak een gewone texteditor (EditPlus, kladblok, ...) en typ HTML codes ;)
Geplaatst door Rimsic
Maar ik vind hem idd een beetje erg standaard.
Standaard ? Standaard wat ? Onder een standaard website vat ik toch heel wat anders.

waarom zou je die html code uit je hoofd leren?
is het niet gemakelijker met frontpage?,en daar kan je dan nog altijd dingens wijzigen in de html

Geplaatst door proesmans
is het niet gemakelijker met frontpage?,en daar kan je dan nog altijd dingens wijzigen in de html

Frontpage voegt allerlei code toe aan je HTML die je niet nodig hebt en maakt er een warboel van :).

Geplaatst door proesmans
Dan kun je de boel veeeeeel makkelijker onderhouden.
Frontpage zuigt. Frontpage geeft bagger als HTML broncode, die in IE goed werken, in andere browsers iets minder. Is 't je ooit opgevallen dat professionele websites niet met Frontpage gemaakt zijn ? Dat komt omdat het hopeloos is. Een beginner kan er alles mee, een gevorderde / expert ziet al gauw alle beperkingen.

Bovendien ligt de onderhoudbaarheid met eigen HTML codes en stukken groter, Frontpage gebruikt voor elk stukje opmaak een gigantische regel CSS, waardoor je dat stukje CSS al gauw twintig keer voorbij ziet komen. Wil je vervolgens die opmaak aanpassen, dan moet je dat twintig keer doen. Wanneer je zelf je HTML zou schrijven met CSS, dan hoef je dat slechts één keer te doen.

Daarom zei ik ook: mijn eerste website leek hier ontzettend op. Gelukkig kreeg ik de beperkingen van Frontpage al vrij snel in zicht en stapte ik daarna over op pure HTML. Een website zoals ik die nu heb (*klik*) kun je met Frontpage niet voor elkaar krijgen. En dan is dat nog een relatief simpele site.

Laatst bewerkt:
Kijk; eerlijk is eerlijk. Wanneer je moet kiezen tussen powerpoint - word - frontpage voor je eerste website, absoluut frontpage nemen.
Maar zoals JP al zegt, wanneer je meer met een site wil houd het snel op.

danku voor de vele reacties,
gewoon kladblok met html.
Dat zijn al meer beperkingen? is het niet?

Geplaatst door proesmans
gewoon kladblok met html.
Dat zijn al meer beperkingen? is het niet?
Websites maken met een texteditor, zoals Kladblok dus, haalt die beperkingen juist weg, je hebt meer vrijheid ;)

Het zijn die WYSIWYG-editors waarmee je beperkt wordt tot de mogelijkheden van de software, die nooit 100% volledig zullen zijn. Frontpage zelf bevat ook maar 2% van de volledige mogelijkheden van HTML, JavaScript en CSS.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan