Is het de moeite?

Status
Niet open voor verdere reacties.

blackkawa

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2002
Ik wil de pc van m'n broer sneller maken, na de diverse onderwerpen te hebben gelezen, heb ik aida32 eroverheen gegooid. Nu zegt Aida dat het een intel celeron-a is 333Mhz.
Wat moet ik zoeken om deze effectief sneller te maken?
- Ik heb al geheugen (sdram) verdubbeld en wil voor hem op zoek naar een videokaart van 32 MB. Hij heeft nu een 4MB kaart.

het ligt eraan als je broer er games mee wilt spelen nou dan ga ik gewoon een nieuwe computer halen

want ik heb zelf ook een ouwe computer een 266 mhz met 192 mb ram en 32 mb videokaart 15 gig hd nou ik ga hem niet meer upgraden ik ga gewoon een nieuwe pctje halen

niet iedereen heeft het geld liggen om "ff"een nieuwe
pc te kopen.
met die celeron en min. 128 mb, plus een 32mb kaartje,
zijn voor weinig te krijgen, kijk eens op een beurs bv,
kan je nog best wel wat doen.
natuurlijk niet de nieuwste spellen, maar je comp gaat er toch wel iets lekkerder door lopen

Ja dat snap ik, zou ik ook gedaan hebben. Hij heeft er echter geen 1000 euro's voor over om F1 te kunnen spelen, en een beetje op internet te neuzen.
M'n vraag is du: WAT voor type moet ik zoeken?
nu zit er in:
-Intel Celeron A, 333Mhz (5x66)
-Aristo BX 100 moederbord
-Ali Ml621 ALADIN-PRO2 chipset
AMI (07/15/95) BIOS type

Moet/ kan ik zoeken naar 600 Mhz en zo ja, welk type
is het P1, P2 of een 486?
En heeft het nut?: win ik b.v. 25% snelheid bij spellen?

Dank voor de serieuze reaktie Franz.
Ik begrijp het echter nog steeds niet: kan ik er niu ook een p3 in plaatsen, en op welke zaken moet ik letten, zodat ik zeker weet, dat de nieuwe past; wil nl op marktplaats rondkijken, maar het duizelt me van de type- aanduidingen.....

tja, echt snel kan je die comp niet meer maken,
vooral niet als je games wilt spelen

ik denk dat er het hoogst een p2 450 mhz what cellie 333 was in de tijd van p2 dus ze gebruiken zelfde sockets denk ik

450 mhz
32 mb vidkaart
128 mb ram

daar kun je wel wat gamez spelen hier en daar maar ze gaan wel lopen schokken.

en je hebt gelijk niemand heeft het geld om een nieuwe computer ik heb ook het geldt niet maar ik ga sparen. maar ok vergeet die tekst maar wat ik zei over een nieuwe computer. straks krijg ik allemaal boze reply's en dat wil ik niet hebben :(

Is het hier de commerciële maffia? Lekker offtopic geouwe**** over nieuwe pc's...

Kijk naar je type moederbord en vooral de bussnelheid. Celeron 333 loopt op 67 mhz en een pentium II 350, 400 etc op 100 mhz. Als je moederbord niet 100 mhz kan draaien heb je er niets aan.

Upgraden van je grafische kaart zal een goede verbetering geven, dus leef je uit. Controleer wel of het type wel volledig benut zal worden. Er zijn nog wel anderen die dit preciezer weten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan