Is het de Monitor zelf?

Status
Niet open voor verdere reacties.

wbroekhuis

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2002
Geacht Forum,
Mijn monitor is 5 jaar oud en heeft een OSD-toepassing met een knop op de voorkant, voor het instellen van de beeldformaten, contrast en dergelijke. Deze knop weigert nu dienst en ik kan dus niets meeer corrigeren. Is dit nu te wijten aan de huidige kwaliteit van de monitor of zit de storing ergens anders verborgen in het computersysteem zelf? Het zou natuurlijk heel makkelijk gezegd zijn dat ik maar meteen een nieuwe monitor moet kopen, maar ik wil graag eerst zeker weten of de monitor zelf wel de boosdoener is.

Heb ook die monitor gehad, en hij heeft het bij mij GEEN 5 jaar uitgehouden... Ik vermoed dat je monitor stuk is, want OSD zit in je monitor en heeft niets met je pc te maken. Ik zou nooit meer AOC kopen als ik jou was...

Bij SOMMIGE beeldkaarten kan je softwarematig bepaalde instellingen aanpassen, zoals kleur contrast gamma brightness, enz... De uitlijning is wel een ander paar mouwen...

De makkelijkste manier om te testen of het aan de monitor of de pc ligt is gewoon de monitor op een andere pc aansluiten.

Vertoont de monitor nog steeds dezelfde problemen dan is de kans groot dat de monitor niet geheel goed meer is.

Wat je heeel misschien zou kunnen doen, aangezien ik aanneem dat de garantie na 5 jaar al wel verlopen is, is de monitor openschroeven (wel ervoor zorgen dat de stroom eraf gehaald is) en kijken of alles wel goed is aangesloten (misschien is de knop een beetje verschoven).

De groeten,
Mark

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan