Is het erg als de Playstation 3 heet word?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Randy_50Cent

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2005
Berichten
590
Beste mensen,

Ik heb vorige week een Playstation 3 slim 120GB gekocht. Maar af en toe laat ik hem wel is een uur of anderhalf uur aanstaan tijdens een spel omdat ik dan ga douchen en eten enzo. Als ik dan terug kom is de ps3 best wel heet. Als het apparaat heet wordt is het dan een teken dat je hem uit moet zetten omdat ie moet afkoelen? Of maakt dat niet uit bij de ps3? Ik maak me af en toe een beetje zorgen want ik wil wel er nog lang mee doen natuurlijk! ;)
Ik hoop dat iemand mij wat informatie hierover kan geven.
 
Beter is om uit te zetten, maar Hij moet er gewoon tegen kunnen.
 
Maakt niet uit als de PS3 warm/heet :( word gaat de koeling van de ps3 hierop inspelen en doet hij gewoon beter zijn best om te koelen.:D
Kun je vaak wel horen, als je hem net hebt aangezet is hij muisstil en als hij het warm begint te krijgen dan hoor je de ventilator.
Houd er wel rekening mee dat je PS 3 "vrijheid" nodig heeft, hij houd er niet van om ergens tussen achter of onder gestopt te worden.
In de winkel zijn ook extra koel elementen te vinden die je aan je ps3 kunt koppelen om hem meer lucht te geven.
 
Oke, Ik heb hem op een tafeltje staan naast mijn bed. Op een plank waar de ps3 helemaal alleen op staat en voorderest staat er niks op.
Wel heb ik een kamer waar gauw stof komt, Ik moet elke week wel het stof weghalen uit mijn kamer.
Is stof gevoelig voor de ps3 of niet?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vind het ronduit slecht dat een PS3 zo heet kan worden dat dit problemen geeft met de contacten van cpu/gpu op het mobo.
De YLOD fout is alom bekend en volgens mij het gevolg van slechte koeling.
Valt mij op dat bij een game als COD-MW2 de PS3 veel heter wordt dan bij andere spellen.(ook op de pc trouwens)

PS3 is een schoolvoorbeeld van een wanprocduct volgens mij!!
 
euh nee
De PS3 werkt gewoon goed.
In de loop van de jaren zijn er meerdere versies uit gekomen.

De eerste kampten flink met warmte problemen. (60GB versies)
De 2de versie is iets groter en heeft meet luchtgaten. (40/80/120Gb versies
De Slim versie is de laaste versie, deze heeft totaal geen warmte problemen.

En dan noem je een PS3 een wan product? Wat dacht je van de eerste versies Xbox? met z'n bekende ROD
2xROD.jpg


Alles wat nieuw uitkomt kampt met kinderziektes.
 
Alles wat nieuw uitkomt kampt met kinderziektes.

Zolang wij dat op deze manier blijven relativeren, zal er idd nooit een oplossing komen voor ons consumenten.
Sony lacht zich te barsten omdat de meesten van ons flink geinvesteerd hebben in spellen en deze vooral wél willen blijven spelen.

Trouwens, de PS3 slim wordt ook behoorlijk warm hoor!
 
Ik heb de 60GB versie en valt mee met de warmte hoor. Ja met de temperaturen van de vorige maand hebben wel meer apparaten het erg warm. Wel staat mijn PS3 laag bij de grond en in een vrije ruimte.
 
Ik bezit ook de 60Gib versie van het eerste uur en zoals ik al aangaf, als je de ps3 aanzet is hij stil en als hij het warm krijgt hoor je de fan wat harder gaan draaien.
Een wan-product kun je de playstations zeker niet noemen, want wat betreft werking en koeling zijn ze zeker beter dan de xbox.
En dat bij sommige spellen de computers warmer worden dan andere heeft alles te maken met wat de spel fabrikant er uit probeert te halen of juist als het spel niet al te goed is geprogrammeerd wat betreft het aanspreken van de dvd/blue-ray.
 
Ik zie het probleem niet. Alles wordt warm.

bv nieuwe videokaartjes worden ook makkelijk 75 + graden belast.
Kunnen ze gewoon tegen, daar zijn ze op gebouwd.
 
Oke, dat ie heet mag worden weet ik nou wel. Maar kan het apparaat ook tegen stof of niet? want mijn ps3 staat naast mijn bed op een kastje en 1x in de week neem ik hem af met een vochtige washand zodat het stof er af is. Nu is het een week later en nu zit er weer zo'n laag stof op:

2cy02za.jpg


Is de ps3 hier gevoelig voor of niet? Mijn Ps2 had vroeger altijd stof op de lens en op een gegeven moment kon die geen spellen meer lezen.
Werkt dit het zelfde bij de Ps3?
 
Dat heb ik ook als ik Battlefield 4 aan het spelen bent wordt hij ook heel warm.
Maar de cooling van de ps3 is gewoon.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan