Is het mogelijk om de DVI poort en HDMI poort tegelijk te gebruiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nickka

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2006
Berichten
23
Hallo All,

Ik heb hier een laptop staan, waar een ati radeon hd 2400 in zit.
Nou kan ik via de DVI poort en HDMI poort het beeldscherm uitbreiden naar een ander scherm.
Dit is de huidige situatie nu, maar wat ik wil is de 2 schermen gaan gebruiken en niet het scherm van de laptop.
Als ik dit aansluit, valt het losse scherm uit, en heb ik alleen nog beeld op de laptop zelf.
Mijn vraag is eigenlijk, is het eigenlijk wel mogelijk om dit op deze manier te doen??

Nick
 
Hallo Nick.

Ik zal het nooit uitsluiten dat het toch weer anders in elkaar zit maar ik denk niet dat het waar is wat je zegt.
En dat je niet het beeldscherm kan uitbreiden naar een ander scherm.
Op de manier van dat je dan 2 x DVI op je kaart zou en niet 1 x DVI en 1 x HDMI.
Omdat het verschil tussen DVI die voor alleen een video overdrag geschikt is ,een HDMI video en audio kan over brengen ,waar door het dus iets toevoeg aan de videokaart en het geen uitbreiding is van wat het al kan.

Dus of je met een blu-ray naar een volledig HD film of je kijkt naar een film die wel in HD is maar zonder het geluid wat er bij hoord en die via een andere weg word weer gegeven.

Al lijkt het met XP en met de HDMI uitgang op je geluidskaart aan gesloten wel net of er 2 monitors zijn omdat XP dat zo ziet.

Denk dus niet dat het zo kan.

Groetjes :thumb:
 
Hoi Ragdoll,

Bedankt voor je reactie!
Zelf denk ik toch wel dat het zou moeten kunnen, juist omdat HDMI audio mee kan sturen.
Dus dan zouden het toch juist 2 aparte outputs moeten zijn?

Nick
 
Nee juist niet het is dan de digitale video en de digitale audio er bij gezet waardoor de bronnen van het digitale video die anders beschikbaar zijn voor de DVI aansluiting dan door de HDMI uitgang in gebruik zijn.

Een andere hoek om het te bekijken is meschien het te vergelijken met bijvoorbeeld de kaart die heb de HD4870 die heeft 2 x een DVI en 1 x HDMI en kan wel 2 beeldschermen aansturen.
Waarbij dan met jou stelling de 2de DVI uitgang geen enkele nut meer heeft ,en dat zal de fabriekant niet doen want kost ze geld wat niks opbrengt.

Nog makelijker is zoiets als probeer het maar eens ,als je dat kan natuurlijk en een tweede monitor met de aansluiting bij de hand heb.

Ragdoll
 
Dat had ik al geprobeerd, dus dan is het duidelijk het werkt niet.
Als mijn computer volgende week terug komt van reparatie, zal ik het daar eens mee proberen, daar zit een ati hd 5500 in.
Anders komt daar een andere kaart in.

Bedankt voor je reactie!

hr

Nick
 
Kijk eens aan zo is het net ,als mozes niet naar berg wil dan gaat berg naar mozes.:cool:
Dat gaat vast goed komen.

Ik wens alvast veel succes daar mee.

Groetjes Ragdoll :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan