Is het mogelijk om doc en docx-files te laden in een RTB?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0685

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2010
Hallo allemaal,

Zoals jullie weten heb ik gister de eerste versie van mijn Mister Perfect Text Editor gepubliceerd.
Ik kreeg toen als advies om in te stellen dat ik ook bijv. .doc- en .docx-files kan openen.
Is het mogelijk om .doc- en .docx-files te laden in een richtextbox?

Grtz,

gast0685

Hoi,

Ik weet niet of dit goed te doen is, maar ik kan je wel wat vertellen over .docx files. Je moet ze maar eens proberen te openen met winrar, 7-zip of zo'n soort programma. Dan zal je erachter komen dat alles opgeslagen word in meerdere .xml bestanden die dan vervolgens in 1 .docx worden gezet. Als je genoeg tijd hebt, is het vast dan wel mogelijk om een programma te schrijven wat die bestanden goed kan interpreteren.

Dan heb je helaas nog de .doc files. Je kan ze ook openen met winrar of 7-zip, maar die zitten toch anders en moeilijker in elkaar. De tekst kan je dan wel gewoon vinden in een van de uitgepakte bestanden, maar ook daarbij staat dan weer een hoop tekens die daar niet thuis horen.

Ik heb trouwens ook nog een suggestie: Je kan ook nog proberen om .pdf bestanden te laten openen, of om te zorgen dat je de tekst als een .pdf kan opslaan.

Succes! MartinJM

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan