Is het mogelijk om een padverwijzing in batch te maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tijger81

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2010
Berichten
397
Ik heb een vraag. Is het mogelijk om het volgende te doen:

rmdir /s /q (J:\bron\te verwijderen map.txt (C:\muziek))

Bovenstaande is natuurlijk niet te begrijpen, dus zal het proberen uit te leggen wat ik probeer te maken.

Stel ik heb een txt. bestand: J:\bron\te_verwijderen_map.txt. In dat txt filetje zet ik alleen C:\Muziek.
Is het mogelijk om dan in een batch: rmdir /s /q (1. vind: J:\bron\te verwijderen map.txt 2. kijk wat erin staat: dat is in dit geval C:\Muziek 3. zet dan C:\Muziek achter rmdir /s /q 4. en voer rmdir /s /q "C:\Muziek" uit. ).
Dus uiteindelijk wordt dan rmdir /s /q "C:\Muziek" uitgevoerd.

Ik heb al geprobeerd met find, maar dan krijg ik het txt. bestandje wel gevonden, maar er wordt niet ingekeken. Dus dan verwijderd hij gewoon het txt bestandje op de J schijf.
Ook met for /F %%i in ('dir /b "J:\bron\te verwijderen map.txt(inhoud???"') do (rmdir /s /q (inhoud???"')) wat dingen geprobeerd, maar dat lukt al helemaal niet.

Wie kan mij op pad helpen. En kan het eigenlijk wel wat ik wil. Alleen de echte toppers hier kunnen mij denk ik helpen, of toch misschien niet...

Oja de titel van mijn vraag is slecht gekozen. Kon hem niet meer aanpassen.
 
Laatst bewerkt:
In een .bat bestand:
Code:
FOR /F "TOKENS=*" %%i in (J:\BRON\TEVERW~1.TXT) do rmdir /q /s "%%i"
en dan heb ik het hele pad in te verwijderen map.txt staan, dus (bijv.)
C:\Broadcom WLAN\driver2 2

Ik weet niet hoe je een txt inputbestandnaam met spaties erin kunt gebruiken, dus ik heb het 8.3 formaat gebruikt (opgevraagd via dir /x *.txt in de map waar het tekstbestand staat).

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
dnties. quotes erom en je bent klaar -> "veel te lange documentnaam met spaties.txt"
 
Heb ik geprobeerd, maar werkte niet. Ik had:
FOR /F "TOKENS=*" %%i in ("J:\BRON\TE VERWIJDEREN MAP.TXT") do rmdir /q /s "%%i"
maar dan beschouwt hij het verhaal achter "in" als een string.
Dus probeert hij dan J:\BRON\TE VERWIJDEREN MAP.TXT te verwijderen...

Tijs.
 
Dank je! :thumb:Deze werkt ook trouwens.
FOR /F "TOKENS=*" %%i in (C:\BRON\brontest.txt) do xcopy /y /e "C:\BRON\copy\*.*" "%%i" Dan kopieert hij alles uit de map copy naar het pad dat in brontest.txt staat, schitterend!
Maar jullie hebben gelijk als ik dit doe: C:\BRON\bron test.txt dan lukt het niet. Ik heb al geprobeerd tussen "" te zetten, maar dat pikt hij niet. Damn.
Maakt op zich niet veel uit. Het gaat vooral om het pad wat erin zit. Ik gebruik wel _ ipv spatie in bestandnaam
 
Laatst bewerkt:
Die quotes mogen op een willekeurige plaats, dus J:\BRON\"TE VERWIJDEREN MAP.TXT" zou mogelijk wel werken.
 
Hoi RogerS. Nee dat werkt niet.
Waarom werkt deze code eigenlijk alleen vanuit een batch en niet als ik deze invoer in cmd. Dat krijg ik fout "%%i" niet verwacht op dit moment. Is dat op te lossen?
FOR /F "TOKENS=*" %%i in (C:\BRON\bron_test.txt) do xcopy /y /e "C:\BRON\copy\*.*" "%%i" >NUL

Nog een lastige vraag waar ik niet uit kom: Is het mogelijk dat dit in het txt bestand staat en hij alleen regel 2 gebruikt.
Inhoud txt:

Plaats hieronder het pad waar naar toe je map gekopieerd moet worden:
C:\doel

Dus eigenlijk zoiets:
FOR /F "TOKENS=*" 2e regel %%i in (C:\BRON\bron_test.txt) do xcopy /y /e "C:\BRON\copy\*.*" "%%i" >NUL
 
Laatst bewerkt:
In cmd eens %i gebruiken (2 plaatsen in de opdrachtregel) ipv. %%i

De andere vragen kun je een nieuwe vraag voor maken op het forum.

Tijs.
 
Ja nu lukt het wel. Je bent geniaal:thumb:
Maar de laatste vraag past goed bij deze situatie(vraag)

FOR /F "TOKENS=*" %%i in (C:\BRON\bron_test.txt) do xcopy /y /e "C:\BRON\copy\*.*" "%%i" >NUL
wordt dan:? Gevonden na wat googlen...
FOR /F "tokens=2 delims=," %%i IN (C:\BRON\bron_test.txt) do xcopy /y /e "C:\BRON\copy\*.*" "%%i" >NUL
Maar werkt niet
 
Eindelijk gevonden:!
FOR /F "TOKENS=6" %%i in (C:\BRON\bron_test.txt) do xcopy /y /e "C:\BRON\copy\*.*" "%%i" >NUL
Dit werkt voor:
Vul hiernaast het pad in: C:\doel
Dan pakt hij het 6e woord in het txt file.(C:\doel)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan