• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Is het mogelijk om met een macro/vba een groep gegevens te verplaatsen naar keuze

• Onderwerp starter Onderwerp starter Nicu
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nicu

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2012
Ik heb een lijst met bedden en hierbij kan ik heel goed de gegevens wissen als een kind ontslagen wordt, nu wil ik eigenlijk ook wel een kind kunnen verplaatsten is dit mogelijk?
Dus als een kind nu op bed 1 ligt, moet de gebruiker kunnen kiezen welk plekje hij dan moet komen liggen, liefst d.m.v. een keuzemenu.
Zie voorbeeld

Bijlagen

dat wissen gaat prima ? ga je naast ieder bed een knop zetten?

dat verplaatsen wat moet er gebeuren als er naar een gevuld bed verplaatst wordt? moet er dan verwisseld worden? of?

je kunt ook de bednummers wijzigen en dan een macro de bedden met kinderen reorganiseren.

zo'n bed met gegevens loopt zo over is het aantal regels per bed variabel?
of is het aantal kolommen per bed variabel?
of allebei ?

Laatst bewerkt:
Dit lijstje heb ik completer op mijn werk staan en dar heb ik inderdaad bij elk bed/patient en wisknop. Het verplaatsen zou het mooiste zijn als het naar beide kan, een lege plek maar soms vind er ook wel eens een ruiling plaats. Maar ik zal al erg blij zijn als het naar een lege plek kan.
De bednummers zijn ook de actuele nummers boven de bedden en het lijstje is daarom schematisch opgezet zodat iedereen gelijk ziet waar een kind ligt, dus variëren met de nummers lukt dan niet.
De gegevensinput is beperkt aan het aantal regels en de kolommen, deze kunnen niet worden uitgebreid. Daarbuiten kan geen informatie worden weggeschreven (is beveiligd)
Alleen de cel "gram" is geblokkeerd en wordt dus ook niet meegenomen in het wissen en hoeft dus ook niet meegenomen te worden in de ruiling, de waarde natuurlijk wel (die staat ervoor)

kan de beveiliging ook uit gezet worden?

zo'n geblokkeerde cel maakt de macro minder eenvoudig.

die gram cel is overbodig. je kan gram ook toevoegen met cel eigenschappen.
dus de c kolom met zijn samengevoegde cellen kan verdwijnen .

Helaas kan de beveiling niet uit, dan blijft er niks van de layout over.
Met gram valt wel mee te stoeien.

probeer deze verplaatsing eens.
als je een cel in een rij met een bed met een naam hebt geselecteerd,
zoekt de macro naar het volgende lege bed en verplaatst de persoon naar dat bed.

dus soms moet je vaker op verplaats drukken om in het juiste bed te komen.

ps vorige verwijderd ,deze doet het beter

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Sylvester dit lijkt me een prima oplossing, ik begrijp dus dat het niet mogelijk is om zelf te kunnen selecteren naar welk bed de verplaatsing moet.
De oplossing van gast0660 lijkt mooi, maar voor de digibeten op mijn werk lijkt dit mij geen goede oplossing, het formulier wordt op deze manier te kwetsbaar en de handeling is voor de leken niet duidelijk genoeg, helaas.....

Nicu, ik dacht minder poespas is beter.
maar als je wil dat het doelbed aangegeven kan worden is dat eenvoudig aan te passen.
dan gaat het eventuele verwisselen ook,
geef eens aan in welke cel je dit gaat aangeven.

Ik zou starten met deze:
Code:
Sub naam_add()
Bednr = 1
 For i = 2 To 100 Step 4
  ActiveWorkbook.Names.Add Name:="Bed_" & Bednr, RefersTo:=Sheets(1).Range(Cells(i, 2), Cells(i + 3, 7))
   Bednr = Bednr + 1
 Next
End Sub

Deze is goed voor 25 bedden, gewoon 100 aanpassen aan de situatie.
Naambereiken zijn gewoon makkelijker te wissen en/of verplaatsen.

Cobbe dit ziet er helemaal geweldig uit. Ik ga er morgen eens mee stoeien. Wij hebben 3 van zulk soort overzichten en soms worden kinderen ook verschoven naar een andere unit, als ik nu alle overzichten in 1 document plaats, maar dan met verschillende sheets. Is het dan ook mogelijk om dit verplaatsen binnen de verschillende sheets te kunnen doen of is dit alleen gebonden aan de informatie op 1 sheet?

Binnen een bestand kan je verplaatsen zoveel je wil naar elk werkblad binnen dat bestand..
Omdat het naambereiken zijn loopt dat vrij gemakkelijk.

Even wat aan het 'rommelen' geweest met de code van Cobbe waardoor je alleen gevulde bedden kan verplaatsen naar lege.

Edit.
Ik zie nu pas dat er een vervolgvraag gesteld is. Maar is denk ik ook wel in te passen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
VenA dat is helemaal mooi en overzichtelijk, ik ga morgen de echt lijstjes naast elkaar zetten en dan dit er proberen in te voegen. Het zou dan ook mooi zijn als de wisknop hier aan toe wordt gevoegd, dan hoef ik geen wisknop meer te hebben bij elk kind, dat is toch mogelijk?

Maar dat wissen hangt toch al achter die wissen-knop.
Eén knop voor gelijk welk bed.

Als je gegevens kan verplaatsen en het geheel waar het vandaan komt kan wissen dan zal het wel mogelijk zijn om ook alleen een bepaald bereik te wissen;) Even een extra knop op het formulier zetten en de code die nu onder Private Sub CommandButton2_Click() staat een beetje aanpassen.

Nic, kun je precies zeggen zeggen welke kolommen gekopieerd moeten worden?

in jouw oorspronkelijke programma wis jij t/m kolom H.
maar je opmaak in de verborgen cellen loopt door tot kolom O.

en wil je een voorstel tot wisselen als je doel bed bezet is?
of wil je zoals VenA ( aangepast heeft :thumb: ) alleen naar lege bedden kunnen verplaatsen.

misschien kun je een voorbeeldje plaatsen zonder gevoelige info.
dan wordt ook duidelijk of de historie van de kinderen of de bedden ook opgeslagen wordt.
zo'n historie lijkt me best belangrijk.

Laatst bewerkt:
Het is me gelukt om onder de 100kb te komen (zonder macro opslag) en op deze manier de orginele overzichten bij te voegen. De grammen (geblokkeerde cellen) heb ik weggehaald en de formulieren heb ik in dit document geplaatst. Sorry, maar ik zie zelf niet hoe ik het hier nu voor elkaar krijg wat VenA voor elkaar krijgt. Het zijn dus 3 sheets en tussen deze 3 sheets kunnen we nog weleens van patienten wisselen. Het liefst zou ik bij bron niet het bednummer willen zien maar de patientennaam, dit is altijd de 1e cel naast het bednummer. Alles wat binnen het vak van deze patient valt moet dus verplaatst kunnen worden. Alleen naar lege bedden kunnen verplaatsen is prima.
De historie hoeft niet opgeslagen te worden, want daar wordt verder niets mee gedaan en zal het documnet alleen maar zwaar maken.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan