• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Is het mogelijk om met een macro/vba een groep gegevens te verplaatsen naar keuze

Status
Niet open voor verdere reacties.
Plaats even de macro's terug in het bestand en sla het op als .xlsb. Zijn het altijd 8 bedden per unit en reserveer je altijd vier regels per bed?
 
Heb ik gedaan, maar wat moet ik veranderen in het script? Het zijn anltijd 8 bedden per unit en altijd deze 4 regels, dit is dus een vast gegeven.
Ik heb nogmaals uitgebreid het script bekeken, maar ik zie de logica niet. Heb geprobeerd om bij sheet (1) het te veranderen in sheet (Unit1), maar dit gaf alleen maar een fout in de marco.
 
Laatst bewerkt:
Ik was zeker vergeten te vermelden om het bestandje met de macro's als .xlsb weer te uploaden. Het ontwikkelen van zoiets is makkelijker te volgen als de code erin blijft staan. Aanpassen / bijschaven werkt voor de helpers wat makkelijkere dan weer terug bladeren in het forum en het vorige bestandje weer te downloaden.;)

Probeer deze eens. De opmaak van het formulier mag je zelf doen.
 

Bijlagen

  • ICUNITS.xlsb
    96,3 KB · Weergaven: 35
Sorry VenA het was inderdaad logisch geweest om hem weer te uploaden, maar het lukte mij niet om het document onder de 100kb te krijgen. Ik ben in ieder geval erg onder de indruk wat je voor elkaar heb gekregen, ik ben er erg blij mee en ga graag verder met de opmaak. Loop alleen nog tegen 1 groot puntje aan. Het verplaatsen op iedere unit gaat goed en van 1 naar 2 gaat ook goed, alleen als ik verplaats naar unit 3 dan verspringt alles en valt mijn "probleem" weg, ook als ik van 3 terug plaats naar een andere unit, dan verschuift ook alles en valt "probleem" weg. Hoe kan ik dit nog verhelpen?
 
Je hebt in unit 3 een verborgen kolom waardoor alles verspringt.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad, was die vergeten :eek:
Kan ik nog zomaar een kolom toevoegen, wat moet ik dan veranderen in het script? Ik ga toch nog maar die "gr." erbij voegen, maar zal hem niet blokkeren, maar moet daarom toch nog maar een kolom extra erbij hebben. Maak dan een macro die "gr."erbij voegt als een kind gewist is.
Je historie opmerking ga ik toch maar meenemen, want zie er nu toch wel de voordelen van in. Hiervoor maak ik een macro die alleen maar een paar cellen kopieert als een kind gewist wordt en die deze dan in een databse zet.
Nogmaals enorm bedankt, ik ben er erg blij mee!
 
Als je kolommen wil toevoegen dan zal je de rode getallen aan moeten passen.

Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
Select Case CommandButton1.Caption
    Case "wissen"
        Sheets(Split(ComboBox1, "_")(1)).Cells(Int(Right(ComboBox1, 1)) * 4, 2).Resize(4, [COLOR="#FF0000"]10[/COLOR]).ClearContents
    Case "verplaatsen"
        Sheets(Split(ComboBox2, "_")(0)).Cells(Int(Right(ComboBox2, 1)) * 4, 2).Resize(4, [COLOR="#FF0000"]10[/COLOR]) = Sheets(Split(ComboBox1, "_")(1)).Cells(Int(Right(ComboBox1, 1)) * 4, 2).Resize(4, [COLOR="#FF0000"]10[/COLOR]).Value
        Sheets(Split(ComboBox1, "_")(1)).Cells(Int(Right(ComboBox1, 1)) * 4, 2).Resize(4, [COLOR="#FF0000"]10[/COLOR]).ClearContents
End Select
Unload Me
End Sub
 
Top! Nu zie ik eindelijk een beetje de logica van de opbouw, thanks
 
VenA, de extra kolom is gelukt, het lukt mij wel om een macro te maken voor het plaatsen van "gr" als ik dit combineer bij de oude wisknoppen, maar op de nieuwe manier van wissen die jij hebt gemaakt zit natuurlijk een variatie. Dit is geen vaste groep die gewist wordt. Ik heb al wel gezien dat "gr."dan geplaatst moet worden bij (3,3), maar hoe krijg ik dit nog bij de code? Er moet dus altijd na het wissen van een patient op deze plek weer "gr. " komen te staan.
cellen.jpg
 
Mooi plaatje geen idee wie gr is. En als het weer terug gezet moet worden dan zet je het toch weer terug? Je kan toch zien welke range gewist wordt? Dan is het vast wel uit te vogelen waar gr weer terug geplaatst moet worden. Wees svp duidelijk in je vragen en voorbeelden.
 
waarom wil je die gram hebben?

als je in de cellen waar die gram achter moet, in de cel opmaak die gram toevoegt, staat er automatisch gram achter.
zie grijze cel (A1)
 

Bijlagen

  • gram1.xlsx
    11,1 KB · Weergaven: 22
Hoi Sylvester, bedankt voor je reactie. Ik heb het al op een andere manier opgelost en ben zeer blij met het totale resultaat. :thumb:
 
VenA schreef: Als je kolommen wil toevoegen dan zal je de rode getallen aan moeten passen.
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
Select Case CommandButton1.Caption
    Case "wissen"
        Sheets(Split(ComboBox1, "_")(1)).Cells(Int(Right(ComboBox1, 1)) * 4, 2).Resize(4, [COLOR="#FF0000"]10[/COLOR]).ClearContents
    Case "verplaatsen"
        Sheets(Split(ComboBox2, "_")(0)).Cells(Int(Right(ComboBox2, 1)) * 4, 2).Resize(4, [COLOR="#FF0000"]10[/COLOR]) = Sheets(Split(ComboBox1, "_")(1)).Cells(Int(Right(ComboBox1, 1)) * 4, 2).Resize(4, [COLOR="#FF0000"]10[/COLOR]).Value
        Sheets(Split(ComboBox1, "_")(1)).Cells(Int(Right(ComboBox1, 1)) * 4, 2).Resize(4, [COLOR="#FF0000"]10[/COLOR]).ClearContents
End Select
Unload Me
End Sub

Nu wil ik echter geen kolommen erbij zetten, maar 2 rijen. Ik heb de 4 (voor de rode 10) veranderd in een 6. Maar nu werkt het nog niet. Wat doe ik fout?Bekijk bijlage ArtsOverdrachtkl.zip
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan