Is het mogelijk om windows op een externe harde schijf te installeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jim1310

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2010
Hallo beste helpmijers.

Ik ben van plan om binnenkort een 1,5TB externe harde schijf te kopen omdat ik

maar 40GB geheugen heb op mijn eigen PC.

Nu luid mijn vraag:
Is het mogelijk om windows op een externe harde schijf te installeren

en te gebruiken?

Alvast bedankt, Jim

Nee.
Ik heb dit meerdere malen geprobeerd, maar het lukte gewoon niet. Verschillende PC's werkte ook niet. Sorry, maar ik zou je toch aanraden om een gewoon HD te kopen die in je PC gaat.

Het kan met windows xp gedaan worden *klikje*

als je een e-sata port hebt dan kan het ook met e-sata (alle windows) < maar dit is theorie! heb dit zelf nooit geprobeert.

PS: waarom geen interne hdd? goedkoper en doet het ook goed :D

Omdat ik zelf nou niet zoveel verstand heb van dingen in mijn pc te bouwen/verwisselen :(

Maar 320 GB HDD intern kost al €80,00 en 1,5TB Extern kost €90,00

Heb al een tijdje rondgezocht op het internet voor een interne HDD maar die zijn veel

duurder.

Ik neem aan dat je dan IDE schijf zoekt, die zijn inderdaad veel duurder.

in dat geval zal je de link van xp bovenin moeten gebruiken om op externe schijf te zetten.

overigens: waarom niet windows + beveiligingssoftware+ office + clean up utilities gewoon op je 40gb hdd en dan de rest instaleren op je externe hdd? dat gaat namelijk zonder problemen :D
dan start je pc gewoon op van de 40gb hdd en heb je toch de 1,5tb extra ruimte als hdd
de foto hieronder laat mijn setup zien, de omcirkelde schijf is een externe harde schijf :D werkt perfect

externedisk.jpg

@Mastermindz: Je eerste link komt bij mij omhoog als het maken van een BartPE schijf, hetgeen niet hetzelfde is als waar de topic-starter het over had. Er staat niet voor niets in "Adding utilities", oftewel geschikt als nood-cd als Windows op de harde schijf niet meer start vanwege malware etc., maar is géén vervanger van Windows op de harde schijf.

@topic-starter: Stel dat je het werkend zou krijgen op een externe harde schijf (heb het zelf geprobeerd, is niet werkend te krijgen), dan zul je je op termijn gaan ergeren aan de snelheid: Een interne harde schijf is zoveel sneller dan extern, zelfs met USB 3. Oftewel: Gewoon een interne schijf aanschaffen en dáár Windows op installeren. Daar kun je dan desnoods nog een externe harde schijf naast hebben voor het maken van backups van je gebruikersbestanden.

Tijs.

inderdaad een bartPE schijf, daar kun je alle applicaties gewoon instaleren en dan doet hij het.
ben het zoizo met je statement eens dat usb2.0 niet snel genoeg is om het goed te laten lopen

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan