Is het mogelijk: SLI op AGP en PCI!??

Status
Niet open voor verdere reacties.

crulos

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2008
Beste lezer,

ik heb net een 'nieuw' moederboard gekocht (ASRock 775Dual-880Pro). Deze ondersteund zowel agp 8x als pci 4x.
Daarnaast heeft ie sloten voor DDR400 en DDR2. Een goede oplossing voor mij, omdat ik net een 'nieuwe' videokaart heb gekocht (6800 Extreme) en die draait op agp en paste op mijn oude moederbord. Ik wilde vervolgens een nieuw moederbord met agp en ddr2.. (mijn oude ddr1 geheugen hield heel de computer op en was erg duur in vergelijk tot ddr2! Waarom?)

maar terug naar t onderwerp.

Zou ik hier een pci-e kaart bij kunnen stoppen en tussen de agp en pci een sli verbinding kunnen maken? Is dit mogelijk?? en wat voor videokaart (pci) zou dan passen bij mijn videokaart? Ook omdat het een 4x pci is? Maakt dit nog veel uit?

Alvast bedankt als je de tijd neemt om te helpen!

Groeten Thijs!:thumb:

Hoi,

Ben bang dat het niet mogelijk is wat je wil.

Modag

Je hebt zoals je al zei een pci-e videokaart, en deze past niet in een pci poort.

daarnaast heb ik nog nooit gehoord van een moederbord die agp en pci-e (express) ondersteund

Je hebt zoals je al zei een pci-e videokaart, en deze past niet in een pci poort.

daarnaast heb ik nog nooit gehoord van een moederbord die agp en pci-e (express) ondersteund

Het moederbord bestaat wel degelijk en komt morgen binnen. zoek em maar eens op en dan zie je het meteen staan. (zie voor naam de 1e vraagstelling)

En nee, ik zei niet dat ik een pci-e kaart had, maar een agp.
Daarnaast heb ik dus een pci-e 4x waar ik een pci-e kaart in kan steken. Mijn vraag, kan ik die dan verbinden met mijn agp dmv sli?

Ik heb ooit een advertentie/forum gelezen dat het wel mogelijk was,
ik zal eens kijken of ik dit nog terug kan vinden.
Gevonden: http://www.ocworkbench.com/2007/articles/SLI_using_PCIe_and_AGP_Cards/g1.htm

Groeten Thijs

Hoi,

Ik wist niet dat het kon maar ze beschijven slecht hoe ze het gedaan hebben in die test .
Zo lijkt mij het koppelen al een probleem en ik denk dat het daarom bij een test gebleven is.
Maar misschien hebben andere nog ideeën hierover.

Modag

antwoord gevonden..

Hoi,

Ik wist niet dat het kon maar ze beschijven slecht hoe ze het gedaan hebben in die test .
Zo lijkt mij het koppelen al een probleem en ik denk dat het daarom bij een test gebleven is.
Maar misschien hebben andere nog ideeën hierover.

Modag

Was nog even verder aan het zoeken op die site en mijn vraag werd daar ook al gesteld..

Resultaat:
Welcome to the forums.

I haven't seen anyone report on these forums that they've used 6800's to do this. Hard to say whether it is possible.
If I recall correctly, doing this with the 6600's resulted in minimal or no performance increase.
Bron: http://my.ocworkbench.com/bbs/showthread.php?t=69013

Hoi,

Daar wordt dus eigenlijk het zelfde geschreven met toevoeging dat volgens hem weinig tot niets aan kwaliteit oplevert dus ik zou het voorlopig gewoon de agp kaart gebruiken en later kan je alsnog overgaan naar pci-e.

Modag

Alweer bedankt!

Hoi,

Daar wordt dus eigenlijk het zelfde geschreven met toevoeging dat volgens hem weinig tot niets aan kwaliteit oplevert dus ik zou het voorlopig gewoon de agp kaart gebruiken en later kan je alsnog overgaan naar pci-e.

Modag

Dat was mijn conclusie ook. Zal ik de vraag nu sluiten? Ik heb mijn antwoord.
Of is dit handig voor andere gebruikers??

In ieder geval bedankt!
Ik zal binnenkort toch echt een donatie moeten doen, want jullie helpen snel en goed!:thumb:

ps. nog 1 ding, stel dat ik overstap van agp naar pci-e, verlies ik veel snelheid van mijn videokaart als ik hetzelfde moederbord gebruik (dus pci-e 4x)?? Welke zijn geschikt?

Gr Thijs

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan