is het mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gorila187

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 jan 2008
is het mogelijk dat door een verkeerde driver voor mijn videokaart mijn beeldscherm uitvalt tijdens het muziek luisteren, ineternetten en dergelijken tegelijk....en zo ja hoe kom ik er dan achter dat dit het geval is?

Misschien is het wel mogelijk maar het zou wel raar zijn dat het beeldscherm dan uitvalt... of bedoel je dat het scherm gewoon zwart word en dat het beeldscherm alsware op standby gaat? Probeer de driver te verwijderen en de goede te instaleren... maar het lijkt eerder een beeldscherm probleem.

Monitoren gaan nooit zomaar uit, helemaal uit dus zonder enig lampje (oranje betekent vaak op stand-by, dus geen beeld maar wel klaar als er vanuit de videokaart signaal komt) alsof de stroom er afgehaald wordt is duidelijk een probleem met je beeldscherm.
Een monitor die overgaat op stand-by modus, dat betekent dat er geen videosignaal vanuit de videokaart komt. Dit kan weer een probleem met de drivers zijn, of een probleem met de videokaart zelf. Of zelfs een probleem met het moederbord, en als het maar bij één spel gebeurt kan het spel de boosdoener zijn.

bedankt voor de snelle reactie

het geval is inderdaad dat het scherm op standby springt, de muziek blijft vaak nog even doorspelen en begeeft het dan ook. Ik vrees zelf het ergste en denk dat de computer aan vervanging toe is maar voor de zekerheid wil ik eerst even peilen of er dergelijke problemen zijn ergens en of er dus een oplossing voor is... Maar vervang liever het moederbord liever niet, hoop dat het probleem software matig op te lossen is. In ieder geval bedankt voor de info....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan