• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Is het volgende mogelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

dammie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 mei 2007
Berichten
4
Is het volgende mogelijk.
Ik heb een excel bestand gemaakt die enkele tabbladen nodig heeft om alles door te rekenen.
Ik zou graag een soort formulier maken waar ik in elke nieuwe rij een nieuwe invoer ingeef maar dat excel bij elke rij dit weer gebruikt.
een klein voorbeeld ter verduidelijking
stel ik heb een kubus en wil hier de inhoud van bepalen
in een tabblad zet ik dus A1xB1XC1 en het antwoord in D1
in een ander tabblad zet ik A2 = 1 B2 = 2, C2 = 3 en D1 komt dan het antwoord 6 te staan
door A2 te verwijzen naar A1 andere tabblad, B2 te verwijzen naar B1 andere tabblad , C2 te verwijzen naar C1 ander tabblad dan komt er dus een antwoord in D1 ander blad uit wat wee weergegeven wordt in D2 ander tabblad.
voor de rij 3, 4, 5 enz geld hetzelfde dus elke keer in een ander tabblad ingevuld en antwoord komt in D2, 3, 4 enz te staan
 
Is het volgende mogelijk.
Ik heb een excel bestand gemaakt die enkele tabbladen nodig heeft om alles door te rekenen.
Ik zou graag een soort formulier maken waar ik in elke nieuwe rij een nieuwe invoer ingeef maar dat excel bij elke rij dit weer gebruikt.
een klein voorbeeld ter verduidelijking
stel ik heb een kubus en wil hier de inhoud van bepalen
in een tabblad zet ik dus A1xB1XC1 en het antwoord in D1
in een ander tabblad zet ik A2 = 1 B2 = 2, C2 = 3 en D1 komt dan het antwoord 6 te staan
door A2 te verwijzen naar A1 andere tabblad, B2 te verwijzen naar B1 andere tabblad , C2 te verwijzen naar C1 ander tabblad dan komt er dus een antwoord in D1 ander blad uit wat wee weergegeven wordt in D2 ander tabblad.
voor de rij 3, 4, 5 enz geld hetzelfde dus elke keer in een ander tabblad ingevuld en antwoord komt in D2, 3, 4 enz te staan

Ik denk dat je Plakken speciaal / koppeling plakken eens moet proberen.
 
Begrijpen doe ik jouw vraag niet helemaal. Plaats eens een voorbeeldbestandje met wet uitleg als je wilt.
 
Beste Dammie ;)

Is het niet gemakkelijker door een functie op te roepen waarin de formule "Volume Kubus " in staat.
Je klikt op een cel, roep de functie op en geef de zijde in druk op OK en de uitkomst verschijnt in uw cel.

Je hoeft enkel de volgende VBA code in uw persnlk.xls te stoppen.

Code:
Public Function volume_kubus_in_cm(zijde) As Single

volume_kubus_in_cm = zijde * zijde * zijde
        
End Function

Heb bestandje bijgevoegd met de volgende stappen die je nodig hebt om dit te vewezelijken.

Groetjes Danny
 

Bijlagen

  • Volume Kubus.zip
    51 KB · Weergaven: 20
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan