Is hier nog wat van te maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

hawkie

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2002
Berichten
994
Even een vraagje:
Ik heb hier een oud beestje, Compaq pc met 32mb intern geheugen (jawel :D), 73% van de systeembronnen beschikbaar en een harde schijf verdeeld in 3 partities: c: 1,95 gb waarvan gebruikt 788 mb, d: 1,13 gb - gebruikt 18,3 mb en d: 915 mb groot en gebruikt 608 kb

Is het verstandig om hierop W98SE te installeren met alle windowsupdates( en zo ja waar zet ik die dan het beste weg) en OE 5.0 te upgraden naar 6.0?

Heb er vandaag alle benodigde antis-spyware progs en virusscanner op geinstalleerd en hij maakt een herrie van jewelste :D

Defragmenteren is niet nodig volgens de melding (7%) maar doet het ook niet, blijft hangen.
 
Ik zou er win95 op draaien, 98 slikt meer geheugen. Uitbreiden is de moeite denk ik niet meer waard.

IE/OE 6.0 kan niet draaien op W95 maar zou ik ook niet doen.
 
Pc wordt alleen maar gebruikt voor emailen, surfen en tekstverwerking.
Zou een extra reepje geheugen hem nog wat sneller kunnen maken ( met W95 dan) ?
 
Hallo

Het uitbreiden v/h geheugen is uiteraard wensbaar , maar dit lijkt mij logisch....

"Google" maar eens voor de diverse geheugenspecificaties....

De herrie echter kan afkomstig zijn van een of meedere defekte ventilatoren .

Het smeren van deze , zoals reeds ettelijke malen hier beschreven , kan een remedie zijn.

Peter
 
Hallo

Zeker weten ?????

Bad clusters op deze schijf bij ..." schijfcontrole"???

Voor de volledigheid ...merk , capaciteit van deze..????

Thanks ...........

P.s:.... geen spyware en of virusjes???

Peter
 
Geplaatst door VDK_P
Hallo

Zeker weten ?????

Bad clusters op deze schijf bij ..." schijfcontrole"???

Voor de volledigheid ...merk , capaciteit van deze..????

Thanks ...........

P.s:.... geen spyware en of virusjes???

Peter

Spyware en virusjes heb ik vandaag maar genoeg gezien. 254 items in adaware en kolotoc-virus. Maar die zijn dus allemaal verwijderd en een scan via AVG en housecall leverde niks meer op.

Ga er volgende week weer mee verder, het is een Compag prolinea desktop, processor weet ik zo even niet, 32 mb intern en ong 4 gb schijf

Zodra ik dus een pagina open op internet of om het even wat voor programma ik opstart, dan begint ie als een gek te ratelen, lampje knippert en knippert en uiteindelijk gebeurt er dan iets. Duurt allemaal eindeloos.
 
Hallo margaNo.

Met de harddisk is waarschijnlijk niets aan de hand. Jongens/meiden weten we dat dan nu al niet meer dat die oude hd´s altijd zo´n herie maakten?
Dat de hd begint te ratelen als je een programma opstart is heel gewoon. Hij moet namelijk de data lezen, en tegelijke tijd moet die weer naar de swap schrijven, vanwegen een tekort aan geheugen.

Dus gewoon wat geheugen bijplaatsen, en gewoon blijven werken met windows 95, op die oude doos.

Groetjes Erik Rothuis
 
Geplaatst door roto
Hallo margaNo.

Met de harddisk is waarschijnlijk niets aan de hand. Jongens/meiden weten we dat dan nu al niet meer dat die oude hd´s altijd zo´n herie maakten?
Dat de hd begint te ratelen als je een programma opstart is heel gewoon. Hij moet namelijk de data lezen, en tegelijke tijd moet die weer naar de swap schrijven, vanwegen een tekort aan geheugen.

Dus gewoon wat geheugen bijplaatsen, en gewoon blijven werken met windows 95, op die oude doos.

Groetjes Erik Rothuis

Tja, is ook al weer zo lang geleden he dat ik op zo´n antieke "doos" heb gewerkt, maar nou je het zegt, ja, mijn oude pc maakte vroeger ook altijd veel herrie.

Nou, dan zal ik Aida maar es vragen wat er allemaal inzit en es op zoek gaan naar wat aftands geheugen :D
Bedankt voor je reactie.
 
Geplaatst door margaNo
Defragmenteren is niet nodig volgens de melding (7%) maar doet het ook niet, blijft hangen.

Windows roept al gauw dat defragmenteren niet nodig is, maar daar moet je je niets van aantrekken.

Dat defrag blijft hangen is een teken dat het juist hard nodig is. Vraag is even wat je veronderstelt onder 'blijft hangen'. Staat de hele pc vast, of begint defrag steeds opnieuw bij 0%?

Het laatste gebeurt bij pc's die te lang niet zijn gedefragmenteerd. Defrag accepteert een beperkt aantal bestanden om te sorteren en werkt daarvoor de FAT telkens bij. Start opnieuw en neemt er wat bestanden bij. etcetera. De eerste keer na lange tijd defragmenteren kan wel eens 24 duren, zeker bij Win95. Zolang je schijf ratelt is defrag bezig. Zet gewoon je scherm uit en kijk een paar uur later weer eens.

Doe je het defragmenteren wel in veilige modus, en indien niet, heb je dan je internetaansluiting losgekoppeld? Vooral kabelinternet heeft een verstorend effect op defrag omdat er telkens data wordt gewijzigd.
 
Geplaatst door rmschoof


Windows roept al gauw dat defragmenteren niet nodig is, maar daar moet je je niets van aantrekken.

Dat defrag blijft hangen is een teken dat het juist hard nodig is. Vraag is even wat je veronderstelt onder 'blijft hangen'. Staat de hele pc vast, of begint defrag steeds opnieuw bij 0%?

Het laatste gebeurt bij pc's die te lang niet zijn gedefragmenteerd.
Doe je het defragmenteren wel in veilige modus, en indien niet, heb je dan je internetaansluiting losgekoppeld? Vooral kabelinternet heeft een verstorend effect op defrag omdat er telkens data wordt gewijzigd.

Nee, pc slaat niet vast, maar defrag begint iid steeds weer opnieuw!
Durf het bijna niet te zeggen , maar pc was 768 dagen geleden voor het laatst gedefragmenteerd. De eigenaar van de pc heeft hier totaal geen kaas van gegeten.

Had het niet in de veilige modus gedaan, maar zal dat dan alsnog proberen. En internet gaat via analoge telefoonverbinding, maar er was geen verbinding op het moment van defragmenteren.
 
Hallo

Ik zou eerst eens de oorzaak proberen te vinden v/d "herrie".

De drive die "access" probeert te krijgen , noem ik geen herrie hoor .

De vraagsteller zal dit ook wel weten , veronderstel ik.

Merk v/d harde schijf ????

P.s. tijdens defag , screensaver uigeschakelt??

Peter
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door VDK_P
Hallo

Ik zou eerst eens de oorzaak proberen te vinden v/d "herrie".

De drive die "access" probeert te krijgen , noem ik geen herrie hoor .

De vraagsteller zal dit ook wel weten , veronderstel ik.

Merk v/d harde schijf ????

P.s. tijdens defag , screensaver uigeschakelt??

Peter

Dat ding staat op het bureau en dan hoor je hem toch altijd meer als wanneer ie er onder staat he. Screensaver? wat is dat? geintje, eigenaar van de pc belde me vanmiddag op om te vragen hoe ie een mailtje moest openen, want als ie er op klikte (1x) dan gebeurde er niks :D, dus een screensaver? nee, die stond niet aan.

Merk van de harde schrijf? Geen idee, zal volgende week es kijken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan