• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

is hierbij VBA in Excel nodig?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een Pb is meestal niet wenselijk. Plaats even een voorbeeld van het eigenlijke bestand en laat even zien waar je op vastloopt/geprobeerd hebt.

Nogmaals fijn dat je me wilt helpen. Moet hier even over nadenken hoe ik dat ga doen. Het is nl nogal privacy gevoelige informative, maar kom er zeker op terug.

Rolf, in #4 schrijf ik o.a.:

A6 in het hoofdblad heet autonummer
C6 in het hoofdblad heet tabbladnaam

selecteer in tabblad <hoofdmenu> cel A6 en druk gelijktijdig op Ctrl + F3
klik op nieuw en vul in achter "naam": autonummer
klik op OK en daarna op sluiten

selecteer in tabblad <hoofdmenu> cel C6 en druk gelijktijdig op Ctrl + F3
klik op nieuw en vul in achter "naam": tabbladnaam
klik op OK en daarna op sluiten

Nu zou het moeten werken, want in de macro wordt verwezen naar dat autonummer en tabbladnaam.

Beste Haije en VenA

Alles precies zo gedaan, zelfs voor de zekerheid een printscreen gemaakt van je voorbeeldbestand. Hij doet het 1x, daarna krijg ik telkens dezeflde (tabje) fout. Schiet mij maar lek, ik weet het niet meer.

Groet, Rolf

Rolf, en wat is de foutmelding?

Ja dat heb je aangegeven, maar wat is de foutmelding die Excel/VBA geeft?

Rolf,

kun je jouw code eens posten?

Sub ga_naar()
tabje = [tabbladnaam] <<<<<<< hier geeft hij dfe foutmelding zoals eerder gepost
Sheets(tabje).Select
hoeveelregels = ActiveSheet.UsedRange.Rows.Count
Do Until Range("A1").Offset(regel) = Sheets("hoofdmenu").Range("A1").Value
'Do Until Range("M1").Offset(regel) = [autonummer]
If regel > hoeveelregels Then MsgBox "Combinatie van auto en maand bestaat niet": Exit Sub
Range("A1").Offset(regel).Select
regel = regel + 1
Loop
ActiveCell.Offset(1).Select
End Sub

Rolf,

volgens mij kies je een maand waarvoor nog geen tabblad bestaat.
Of de tabbladnaam wijkt iets af van de naam in je validatielijst (kan bv een spatie zijn aan ht eind, dat zie je niet)

Besta Haije

Je had gelijk. Ik heb nu het volgende gedaan:
Ik heb de plaats waar het programma zijn dropdown vandaan haalt 1 plaats naar rechts opgeschoven, en nu werkt het (waarschijnlijk heeft er toch ergens een fout gestaan). Moet het nu nog aanpassen naar mijn originele programma, maar die hobbel kan ik hopelijk wel nemen. Heel, heel veel dank, ook aan VenA voor jullie standvastigheid.

Groet, Rolf

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan