Is mijn backlight kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

oppafashionnl

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2007
Berichten
170
Hallo,

ik zit met een probleem. Heb al enkele jaren een Medion laptop (dus uit de garantie). Als ik hem nu opstart na een tijdje uit geweest te zijn, start hij normaal op. Maar na een paar minuten slaat het beeldscherm opeens op donker. Ik kan het nog wel vaag zien als ik het buitenlicht erop laat schijnen. Dit heeft waarschijnlijk met het backlight te maken.

Is hier iets tegen te doen? Als ik hem vervolgens op een ander beeldscherm aansluit, geeft hij op dat andere beeldscherm wel gewoon goed beeld.

Een ander testje dat ik al heb gedaan, is om de accu eruit te halen en hem op de voeding te laten draaien. Ook geen goed resultaat.

Iemand nog een manier om een oplossing te vinden?
 
Start de Laptop eens op in de veilige mode.

Laptop starten en direct F8 steeds indrukken en loslaten todat je een menu te zien krijgt. Daar kies je voor veilige mode.

Mocht hij het dan ook hebben dan denk ik inderdaad dat je problemen zou kunnen hebben met de backlight.
 
Had ik al geprobeerd. Maar zonder succes :confused:

Is het dan zeker de backlight? Is dat te vervangen? Hoeveel zou dat gaan kosten en waar zou ik dat kunnen doen, zonder hem naar Medion op te sturen?

Groet
 
Dit gevonden over je probleem.

Het beeldscherm is heel donker. Als je er met een zaklamp op schijnt dan zie je wel beeld.
De backlight brandt niet. Dit is een lastige storing. Het kan de backlight zelf zijn, de inverter (hoogspanningsprintje), de lcd cable of het moederbord. Deze fout is alleen te vinden door het uitwisselen van componenten.

Bron: http://www.laptopreparatie.nl/webshop/catalog/reparatie.html

Maar als je zoekt op Backlight defect dan kom je diverse oorzaken tegen en als je niet technische bent dan moet je dit overlaten aan een bedrijf dit precies kan testen wat de oorzaak is. Als je geluk hebt is het een condensator of iets in die trand en dan zullen de kosten niet zo erg hoog liggen buiten het uurtarief van de persoon.

Zeker omdat hij het in het begin nog wel even doet lijkt het er bijna op dat de backlight niet het probleem is maar een een onderdeel ervan.

Hier als voorbeeld ook een oorzaak en dan zie je hoe lastig dit is
http://www.circuitsonline.net/forum/view/42380/last

Waar je het zou kunnen doen weet ik helaas niet. Je zult even op internet kunnen zoeken naar een reparatie dienst in jouw omgeving. Zoek bijvoorbeeld op

backlight vervangen medion of iets. Zo kwam ik aan de eerste link. Stuur ze dan een email of bel ze en leg je probleem voor. Mogelijk dat zij dan een inschatting kunnen maken van de kosten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan