Is mijn CD/DVD-rw-brander stuk??

Status
Niet open voor verdere reacties.

agaroud9

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2007
Hallo,

Ik ben onderhand 3/4 jaar in het bezit van een Acer Aspire 1650 laptop met Windows XP Home Edition SP3.
Ik heb er onwijs veel (brand)plezier aan gehad. Heb af en toe wel eens cds gebrand en hij deed het gewoon uitstekend. Vandaag had ik weer eens zin om te gaan branden en branden doe ik meestal via Windows Media Player 11. Die gebruikte ik altijd voor het branden van audiobestand en het ging altijd goed. Maar sinds vandaag dus niet meer. Wanneer ik muziek probeer te branden stopt de computer er na het zogehete: Voorbereidingsproces ermee. Zodra er staat dat hij met het eerste nummer begonnen is met branden stopt die ermee en spuugt hij de CD eruit. Ik krijg dan een melding dat er een fout is opgetreden en dat de CD welicht beschadigd is en/of ik een lagere opnamesnelheid moet gaan instellen. Beide opties hadden geen nut. Opnamesnelheid stond op zijn laagst en de CDs waren brandnieuw. Ik heb verschillende merken gebruikt maar ik krijg dezelfde foutmeldingen. Ik heb ook verschillende programmas gebruikt net zoals Nero en RealPlayer SP maar nog steeds hetzelfde probleem. Ik heb toen geprobeerd om een ISO-bestand te branden en te kijken of ik dan nog steeds hetzelfde probleem had maar nog steeds krijg ik foutmeldingen van alle brandprogrammas. Computer heb ik ook meerdere malen opnieuw gestart maar nog steeds hetzelfde probleem. Hetzelfde geld ook voor een eventuele herinstallatie van Windows Media Speler maar ook nog steeds hetzelfde probleem. Iemand raad?? :(

Alvast bedankt.

MVG,

Agaroud9 :thumb:

Dan nu de hamvraag: Welke foutmelding krijg je precies?
Liefst van alle brandprogramma's die je hebt geprobeerd en welke merk schijven.

Bij Windows Media Speler krijg ik de foutmelding: Kan de bestanden niet op de cd branden. Controleer of de cd schoon en onbeschadigd is. Selecteer zo nodig een lagere opnamesnelheid of probeer lege cd's van een ander merk.

En zulke soortgelijke foutmeldingen krijg ik ook bij de andere programmas zoals Real Player en Nero. Er staat niet echt een foutcode of iets dergelijks waar je het probleem van kunt afleiden. Bij Real Player liep mijn hele computer zelfs vast toen hij bezig was met branden. Enig idee wat er aan de hand is? Vlak voor de zomervakantie heb ik een stuk of 4 CDs voor mijn oom gebrand zonder enige moeite. De CDs die ik gebruik zijn van Philips CD-R. Werkte gewoon prima. Nu opeens niet meer. Ik heb ook een ander merk gebruikt genaamd: Arita CD-RW. Was niets mee aan de hand. Het merk CD is hier in ieder geval niet de stoorzender.

Oh,dat schiet ook wel op,ja.
Dan de tweede opgegeven url en doorscrollen naar let me fix it myself-> windows xp.
Ik hoop dat je engels goed is.
Goed opletten welke register subkey je verwijderd.
Controleer het desnoods twee keer voor je verwijderd.

Oh,dat schiet ook wel op,ja.
Dan de tweede opgegeven url en doorscrollen naar let me fix it myself-> windows xp.
Ik hoop dat je engels goed is.
Goed opletten welke register subkey je verwijderd.
Controleer het desnoods twee keer voor je verwijderd.

Het programma zelf zegt dat ze het probleem hebben opgelost maar hij geeft nog steeds foutmeldingen. Ik heb een screenshot gemaakt en plaats hem hier fftjes. Het laat het foutenraport zien van wat er mis is met de drivers.

Ik ga nu ff kijken of ik het zelf kan doen met: Let me fix it..

Bijlagen

• naamloos.jpg
    naamloos.jpg
    96,3 KB · Weergaven: 75
Hier nog een plaatje

v
v

Bijlagen

• naamloos2.jpg
    naamloos2.jpg
    95,9 KB · Weergaven: 75
Ja,de pc zegt het zelf ook al.
Filters corrupt.

Ik wist niet dat philips nog dvd drives uitbrengt.

Ja,de pc zegt het zelf ook al.
Filters corrupt.

Ik wist niet dat philips nog dvd drives uitbrengt.

Ik heb mijn laptop al bijna 4 jaar dus vandaar denk ik. Maar heeft het dan nog nut om Let Me Fix It Self uit te proberen?? :confused:

Ik had het programma trouwens niet afgesloten toen ze zeiden dat de fix succesvol was. Ik ging het meteen uitproberen. Moet ik mijn computer dan maar opnieuw opstarten en daarna proberen? Vreemd is, als ik dat programmaatje weer opnieuw laat draaien vindt hij nog steeds dezelfde fout die hij zogenaamd al eerder had opgelost.

Laatst bewerkt:
Gewoon proberen.

Tja,ik woon in eindhoven,maar als dat merk ervoor staat hoef ik het al niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan