Is mijn computer nu goed beveiligd?

• Onderwerp starter Onderwerp starter aash
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

aash

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2006
De volgende programma´s heb ik op mijn computer:

NOD32 commercial
Norton Antivirus Corporate Edition
Spyware Doctor
Hitman PRO
ZoneAlarm PRO
Sygate Personal Firewall PRO
Microsoft Antispyware BETA 1
En nog zo´n firewall van m´n router

Kan iemand dit beoordelen, opmerkingen of tips geven of een aanvulling
Alvast Bedankt

Twee AV's isvragen om ellende
Hitman er gelijk af gooien
Twee firewalls is ook wat overdreven en kan problemen veroorzaken.
Een goed ingestelde firewall van je router is eigenlijk al voldoende.

Kortom een beetje overdreven allemaal.

Het werkt allemaal, nog nooit problemen mee gehad. Bij de virusscanners niet en ook niet bij de firewall

Als alles goed werkt hoef je ook niet om een beoordeling te vragen. :rolleyes:

Ik wou gewoon weten of andere misschien tips hadden

Die geef ik je toch.
Het is algemeen bekend dat twee virusscanners elkaar tegenwerken.
Hitman pro is een programma wat dingen verwijderd die nodig zijn, en meer problemen veroorzaakt.
Twee firewalls is ook onzin.

IK sluit mij aan bij jozo,
Doordat die twee virusscanners elkaar aan het irriteren zijn kan er ook een virus binnenglippen.
Meschien kan je nog ewido installeren.

ik kan mij ook niet inbeelden dat je al die software gekocht heb. Dus waarschijnlijk illigaal ergens gedownload. Dat brengt enorme gevaren met zich mee. Als iemand met kwade bedoelingen de firewall een klein beetje aanpast waardoor sommige dingen wel door komen en vervolgens het beschikbaar stelt om te downloaden. Ik kan mij wel inbeelden wat dit met zich meebrengt.
NIet dat ik zo heilig ben dat ik alles koop maar ik doe wel al die dingen op een veilige manier.

Ook ik ben het met Jozo eens. Behalve het feit dat je een zeer groot risico loopt dat dubbele programma's elkaar tegenwerken en daardoor alleen uiterlijk hun werk doen, maar door de onderlinge tegenwerking in werkelijkheid dus niets of nauwelijks iets doen, pleeg je hierdoor ook een belachelijk grote aanslag op je systeemgeheugen en systeembronnen.

Ik zie door de beveiligingen de computer niet meer :confused:

Zou je niet eens teruggaan naar iets meer basic? alles 3dubbel geeft alleen maar een vette systeembelasting, en als er een probleem opduikt kan je je suf zoeken. Persoonlijk zou ik de symantec (norton) troep er het eerst afhalen!

Mijn idee:
1 antivirus programma,
1 firewall ala zonealarm
Spybot SD
Adaware.

In principe kan je 2 antivirussen installeren naast elkaar maar dat is om problemen zoeken. Dan mag je enkel maar bij 1 de realtimebescherming aanzetten. Het zou zelfs kunnen dat ze elkaar aanvallen. Spyware doctor opzich als antispyware is meer dan voldoende. 3 firewalls is wat overdreven. Ik zou het laten bij sygate pro en de firewall van je router.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan