Is mijn CPU geschikt voor 64-bits ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

markd

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
351
Ik heb Windows XP Pro 64-bits geinstalleerd op mijn systeem :
Asus M2N-SLI Deluxe
AMD Athlon "64" BE-2350
2x2GB PC6400 Corsair

Ik ben benieuwd of ik kan checken of mijn processor wel 64-bits ondersteunt, want anders voegt het niks toe lijkt mij. Op internet lees ik iets vaags over dat AMD de "64" in de benaming gaat schrappen of al heeft geschrapt. :shocked:

Helpt iemand mij uit de droom ?
 
Het is een 64bit processor.
Waarom amd dat uit de naam wil halen weet ik niet, maar w.s. omdat het tegenwoordig heel normaal is, dat een processor 64bit is.

Windows xp 64b biedt weinig extra's, eigenlijk alleen meer geheugen ondersteuning (in jouw gevan ong 0.7gb) en dat tenkoste van de prestatie en problemen met stuurprogramma's
 
Laatst bewerkt:
OK thanks. Dat van dat geheugen wist ik, en met drivers ben ik geen problemen tegengekomen. Ik had me laten vertellen dat 64bits juist sneller werkt, mits je CPU zich er voor leent en mits je 4GB of meer geheugen wilt gebruiken. Mijn eerste indruk was ook dat alles aanzienlijk vlotter werkt, al kan ik nog niet concreet zeggen hoe de snelheidswinst of het verlies tot uiting komt. Ik laat het weten als ik wat te melden heb hierover.
 
Helaas kan dat tegen vallen
In dit artikel van C!T wordt xp64 zelfs afgeraden
Elders lees ik dat het ruwweg gelijk presteerd, niet beter helaas.
Ik ben benieuwd naar hoe dat bij jou uitpakt.

mvg leo
 
Laatst bewerkt:
Het gaat niet om het toevoegen van iets. Het gaat er zeker om dat je dit op voorhand had moeten nakijken! Indien je een 64bits OS op een 32bits-systeem installeert kan je het vergeten... En in zo'n geval heb je meestal nog geen garantie ook niet. Omgekeerd is het natuurlijk geen probleem.

Het probleem met 64bits is momenteel dat er heel veel programma's zijn die het nog niet of gedeeltelijk niet ondersteunen. Je zult veel programma's wel kunnen installeren maar de helft van de functionaliteiten zullen niet worden ondersteund.

Zoals gezegd is het enige voordeel dat je nu 4 GB hebt ipv 3,2 GB RAM

De snelheidswinst die je nu lijkt te voelen is volgens mij gewoon te wijten aan het feit dat je terug op een clean systeem werkt...
 
Mijn ervaring is inmiddels ten einde. Op zich geen problemen gehad met XP 64 bits, ik blijf er bij dat het installeren van software aanzienlijk sneller ging dan bij 32 bits, en zo ook het parren/unrarren van uit nieuwsgroepen gehaalde dingen.
Wel kan ik nergens een goeie gratis firewall vinden, en daarnaast ben ik aan bepaalde open source programma's gehecht geraakt waar geen 64bits ondersteuning voor bestaat. Kortom, ik ben weer terug bij XP 32 bits.

"At least I tried didn't I :cool:" (Jack Nicholson - One flew over the coocoo's nest):eek:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan