Is mijn hieronder genoteerde redenering juist?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert Vervloet

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2008
Berichten
193
Ik gebruik mijn eigen router i.p.v. de modem/router van Telenet.
Daartoe moet ik via Mijn Telenet "Draadloos" uitschakelen.
Tijdens mijn vakantie wil ik verbinding maken met een Telenet Homespot,
maar daartoe moet ik "Draadloos" weer inschakelen?
Daartoe wil ik mijn netwerk tijdelijk uitsckakelen door:
1. alle PC's af te sluiten + draadloze printer afsluiten
2. stroom uit router halen
3. via een bekabelde PC," draadloos" weer inschakelen
4. bij mijn thuiskomst eerst" draadloos" weer uitschakelen
dan voeding opnieuw in router
Ik heb een draadloos netwerk met 6 computers en een draadloze printer en Belkin play N750 DB router. Besturings systemen XP Vista en W7.
met vriedelijke groeten
Robert Vervloet
 
Volgens mij hoeft jou Telenet router niet aan te staan om met je inloggegevens via de hotspots van andere te kunnen verbinden.
 
Jij bedoelt waarschijnlijk dat je de wireless optie van je telenet router uigeschakeld hebt?
Als je op vakantie gaat,hangt het niet van jouw systeem af of je een telenet hotspot kunt gebruiken,maar van het feit of die dienst beschikbaar is waar jij logeert,of dat er thuisgebruikers in die buurt de hotspot functie op hun telenet router geactiveerd hebben.
Met jouw telenet login en paswoord,kan je zowel telenet hotspots als telenet homespots (van particulieren) gebruiken....
 
grumbkow,de telenet router moet wel aanstaan zoniet kunt ge geen verbinding maken met de Telenet Homespot.
roadworker,ja inderdaad wireless moet uitgeschakeld worden om uw eigen router te gebruiken. Ik ga op vakantie in een appartement van vrienden waar alleen een homespot, geen hotspot, beschikbaar is.Een homespot vereist dat draadloos van de telenet router is ingeshakekeld
 
Ik heb inderdaad mijn telenet login en wacht woord nodig maar ook moet draadloos van telenet ingeschakeld zijn zoniet word met een homespot geen verbinding toegestaan.Vorig jaar heb ik het tevergeefs geprobeerd
 
Lijkt me ook redelijk voor de hand liggend. Je mag gratis bandbreedte van anderen gebruiken. Dan is het niet meer dan eerlijk dat je dan ook jouw eigen bandbreedte deelt. Vandaar dat het zo zal werken.
 
roadworker,ja inderdaad wireless moet uitgeschakeld worden om uw eigen router te gebruiken.

Niet noodzakelijk......ik heb een draadloos netwerk via mijn router en 1 via mijn telenet router geconfigureerd.....is makkelijk als je op 1 locatie slecht bereik hebt,kan je gelijk overschakelen naar het andere netwerk.

Ik ga op vakantie in een appartement van vrienden waar alleen een homespot, geen hotspot, beschikbaar is.Een homespot vereist dat draadloos van de telenet router is ingeshakekeld

Dan zal je je vrienden om hun login gegevens moeten vragen........de jpuwe gaan niet werken,aangezien de router ID gekoppeld is aan hun adresgegevens en klantnummer....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan