Is mijn modem kaduuk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Systemizer X100

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 mei 2003
Mijn modem doet de laatste tijd een beetje raar. Als ik naar mijn routerinstellingen probeer te gaan (via de browser) duurt dat een aantal minuten, waarna alles wel vrij snel gaat, ik kan nadat de eerste pagina geladen is gewoon van sectie naar sectie gaan zonder vertraging.
Bij de MSN Audio functie bevriest mijn router gewoon. De enige oplossing blijkt dan het uit en aanzetten van de router.
Laatst was ik met Skype bezig, en plotseling bevroor mijn router. Weer was de enige oplossing om de router opnieuw op te starten. Toen ik de router weer aan het crashde er een onderdeel van Windows. Ik kan me echter niet meer goed herinneren hoe dit process heette... Iets met Win32 ... Host...
Maar daar heb je niet zoveel aan denk ik. Nadat dit onderdeel was afgesloten was elk onderdeel van zijn XP look af en leek alles op Windows 2000/9x/ME je weet wel.

Weet iemand wat hier loos is? Ik heb een SMC ADSL Barricade (SMC7204)

Edit: Is het slim om nu mijn router firmware te upgraden?

Laatst bewerkt:
zou het misschien kunnen dat de beveiliging niet geheel optimaal is en iemand met jou aan het mee interneten is zonder dat je dit echt doorhebt?

Als aanvullende informatie over dat proces

Geplaatst door Systemizer X100
Toen ik de router weer aan het crashde er een onderdeel van Windows. Ik kan me echter niet meer goed herinneren hoe dit process heette... Iets met Win32 ... Host...
Dat is Generic Host Process for Win32 Services.
Dit programma voert dll’s uit die systemen op een netwerk onderhouden. Dit is onder andere voor windows update (Als die op automatisch staat). Vaak is het ook zo dat als dat bestand niet meer werkt, de computer niet lekker meer draait. Computer opnieuw opstarten helpt dan.

Geplaatst door bork
zou het misschien kunnen dat de beveiliging niet geheel optimaal is en iemand met jou aan het mee interneten is zonder dat je dit echt doorhebt?

Hmm, ik zou het eigelijk niet weten. Hoe kan ik dat zien?

Trouwens, zal nieuwe firmware misschien helpen?

Hmm, ik zie dat mijn router-firewall uitstaat. Er staan ook een aantal opties bij. Kan iemand zeggen wat ik allemaal moet aanvinken?

(Attachment)

Bijlagen

• firewall.png
    firewall.png
    15,2 KB · Weergaven: 32
Wat is de temperatuur van de router ? Maakt hij ook een hoog piepend geluid ?

Ehm, ik denk dat de temperatuur wel ok is, en nee, hij maakt geen hoog piepend geluid.

Ik betwijfel of het je SMC te maken heeft.Denk eerder aan je besturingsysteem.

Geplaatst door upsidaisy
Ik betwijfel of het je SMC te maken heeft.Denk eerder aan je besturingsysteem.

:confused: Heb nog niet zo lang geleden alles opnieuw geïnstalleerd...

Hmm, ik denk dat ik mijn modem toch maar even ga upgraden, kwa firmware. Kan geen kwaad, toch?

Kan geen kwaad zolang je maar weet wat je doet.

Ik zou toch ook maar zorgen dat je GHP for Win32S
weer voor elkaar is.

Geplaatst door upsidaisy
Kan geen kwaad zolang je maar weet wat je doet.

Ik zou toch ook maar zorgen dat je GHP for Win32S
weer voor elkaar is.

GHP?
Ik heb die fout na die ene keer niet weer gezien :) gelukkig, ik ga dan morgen even de readme doorlezen van die firmware, kan ik m gelijk even upgraden.
Ik hoop dat dat een aantal dingen oplost. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan