is mijn processor goed genoeg voor TDU

Status
Niet open voor verdere reacties.
In feite kun je gewoon bij een Dual Core processor je GHZ-en dubbel doen. Dus: 1,8+1,8=3,6.

Totaal niet.. Zonder een hele technische uitleg te geven:
Core --> Het gedeelte wat de berekeningen uitvoert.
Herz --> Keer per seconde.
Mega ->
1 met een waarde van 106 maal de genoemde eenheid [voor grootheden, symbool: M]
(denk aan kilobyte, megabyte) -> MegaHertz.

De verschillende cores handelen verschillende zaken af. Deze cores hebben hun eigen snelheid. Het is niet zo dat deze bij elkaar opgeteld kunnen worden.
1,8 + 1,8 ≠ 3,6

De snelheid van een DualCore processor komt niet uit het aantal Mhz maar het afhandelen van de aangeboden processen. Dit is ook de reden om Dual Core te introduceren. Lagere kloksnelheden zijn makelijker te halen, kosten minder stroom en daarmee minder warmte. De eerste Dual Cores waren niet voor niets geen 3 Ghz.

Kijken jullie zelf nou eens wat verder dan je neus lang is. Bovenstaand de vraag van TS en die lijkt me duidelijk genoeg....
Het antwoord is eigenlijk heel eenvoudig: gewoon ja, dat kan prima. PUNT.

Inmiddels ben jij weer bezig met de prestaties van een overgeklokte E6600, benchmarks, 3Dmark en ga zo maar door, van alles wat totaal niet ter zake is hier!!!!!!!!!

het is zeker ten zaken, want al zou mijn processor niet goed genoeg zijn dan is dit of dat een goed alternatieve processor

en ben erachter gekomen dat mijn processor ( E4300 1.8Ghz c2d ) word vergeleken met een P4 4.5Ghz,, en heb deze site gevonden waar je van veel spellen erachter kunt komen of je pc hem aankan en zo niet waarom niet,, ( hij scan't je pc namelijk )

http://www.srtest.com/

Dit slaat werkelijk alles en is echt 100% ONZIN!!!

Nou, geef dan zelf maar eens een goede uitleg. Dat jij het onzin vindt, en dat ik ook niet alles weet, geven geen oplossing op de UITEINDELIJKE VRAAG. Nou was XP-PC al zo vriendelijk een goede uitleg te geven (die gelukkig wel klopt), is dat van jou niet meer nodig.

dat is ook onzin,, 1.8+1.8=3.6 ,, want het zijn 2 processors van 1.8,, en die werken niet zo samen dat het 3.6 is :S,,, ze worden alletwee appart gebruikt

Je kan ze niet x2 doen omdat het niet zo werkt, aan de andere kant kunnen sommige programma's wel overweg met een dual core... Bovendien zijn de prestaties van de processor in alle series anders...
Als je al die dingen in rekening brengt kan je ongeveer naar een gemiddelde overeenkomstige prestatie gokken...

mi is die voor jou processor vergelijkbaar met een 2,3 GHz intel pentium 4...

Maar software is altijd beter in het meten van de prestaties van jou processor, gooi er dus eens een programmaatje op...

ik heb eens gekeken,, en mijn CPU wordt vergeleken met een 4.5Ghz pentium 4,, en dat , en met de nieuwe videokaart loopt crysis etc.. ook heel goed,, ik ken iemand heeft een 8800GTX , en de zelfde CPU en 2GB werkgeheugen,, en crysis loopt goed op ,, 1024xnogiets en AA op 2 (40-60 FPS)

nee dat weet ik,, maar daar wordt het mee vergeleken,, en ik heb hem op 2.0 Ghz staan

weet iemand mischien een paar goede test programma's?

Laatst bewerkt door een moderator:
gebruik de can you run it software eens van system requirementslabs...

Bij mij staat daar bijvoorbeeld altijd:
CPU: AMD Turion 2.0 GHz
rated at: 2,51 GHz

ja die heb ik zelf ook gebruikt,, daar staat bij mij rated at : 4.50Ghz

Het is heel simpel: Als er staat minimaal een P3 1000, heb je dan aan een P4 2,4 genoeg.
Dus als je een P4 2,0 nodig hebt, is een C2D zeker voldoende.

Je haalde namelijk C2D en P4 door elkaar. De C2D is (als ik het goed heb) de opvolger van de Pentium D en ook al is hij lager geclocked, toch is hij sneller. ;)
Veel mensen snappen het verschil hier niet in, en eerlijk gezegd is dit soms ook erg onduidelijk genoteerd door de cpu fabrikanten.

Intel heeft hiervoor een site in het leven geroepen (AMD ook, maar die ken ik niet ;)):

http://ark.intel.com/

Ok voor de fanboys van amd:

http://products.amd.com/en-us/

Nog even kort over het overclocken: De C2D leent zich uitstekend voor het overclocken. Mensen die zeggen dat je bang moet zijn met een intel processor om je cpu te overbelasten o.i.d. hebben zelf nog nooit overgeclocked. Ik ben er enige tijd ook mee begonnen, en kan op een E6600 heel makkelijk 30% winst boeken. (2,4 GHz naar 3,2) Ik ben nu begonnen met een E6850 die ik ook nieuw heb en het laatste waar ik bang voor ben is het kapot maken van de cpu. Let wel op dat je geheugen het bij kan houden :)

De personen die zeggen dat deze winst niets uitmaakt voor de prestatie van een systeem hebben het helemaal mis! Ik kan je uit ervaring melden dat je zeker winst gaat halen en je systeem ook merkbaar beter presteert.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan