Is mijn videokaart wel goed genoeg voor De Sims 4?

Status
Niet open voor verdere reacties.

DurkDG

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2013
Hallo!

Op 4 September 2014 komt het spel De Sims 4 uit en ik ben ook van plan om die vooruit te bestellen. Nu zat ik echter met de volgende vraag: Is mijn videokaart wel goed genoeg om alles goed te laten werken en het er ook mooi uit te laten zien? Gelukkig kon ik op de website van EA de vereisten voor De Sims 4 Create A Sim Demo vinden, en dat gaf me wel wat meer inzicht over wat het volledige spel nodig zou hebben. Qua RAM etc. had ik ruim genoeg, maar het hele videokaart gebeuren snap ik niet helemaal.
Dit is wat er over de Videokaart stond:

VIDEO: 128 MB aan Video RAM en ondersteuning voor Pixel Shader 3.0.
Ondersteunde videokaarten: NVIDIA GeForce 6600 of beter, ATI Radeon X1300 of beter, Intel GMA X4500 of beter.

Ik heb even opgezocht welke videokaart ik heb en dat is een Mobile Intel® 4 Series Express Chipset Family.

Zelf heb ik hier geen verstand van, dus ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen. Is mijn videokaart goed genoeg voor De Sims 4, of kan ik beter een nieuwe aanschaffen?

Alvast bedankt!

Nvidia 6600 or better wordt geadviseerd? Je zal gelijk hebben, maar ik ga 't toch even checken, want de 6600 serie is ongeveer een stuk of 20 videokaartgeneraties geleden uitgekomen. Ik kom er zo op terug.............

Ik kom op een heel andere minimum waarde voor de kaart uit.
Ik kom er wederom zo op terug.

Volgens mijn 'snelle' zoektocht zal het toch even afhangen welke Intel onbard chip je hebt, maar in zijn algemeenheid is het niet zo best gesteld met de onboard videochip van Intel wanneer je deze afzet tegen een losse videokaart.

Ik denk dat ook dat je niet echt leuk zal gamen met de onboardchip.

Bijlagen

• S4sysr.jpg
    S4sysr.jpg
    69,3 KB · Weergaven: 146
Laatst bewerkt:
Nvidia 6600 or better wordt geadviseerd? Je zal gelijk hebben, maar ik ga 't toch even checken, want de 6600 serie is ongeveer een stuk of 20 videokaartgeneraties geleden uitgekomen. Ik kom er zo op terug.............

Ik kom op een heel andere minimum waarde voor de kaart uit.
Ik kom er wederom zo op terug.

Volgens mijn 'snelle' zoektocht zal het toch even afhangen welke Intel onbard chip je hebt, maar in zijn algemeenheid is het niet zo best gesteld met de onboard videochip van Intel wanneer je deze afzet tegen een losse videokaart.

Ik denk dat ook dat je niet echt leuk zal gamen met de onboardchip.

Maar wat heb ik dan nodig om het spel wel goed te kunnen spellen?

Dat lees je toch in het plaatje dat ik plaatste. (bij 'gpu' )

Laatst bewerkt:
Ik denk dat je het woord minimum wel kent! Als je dan ziet dat bijv. het meest rechtse lijstje de 'zwaarste' configuratie vertoont.............. wat denk je dan?

Laatst bewerkt:
Ik denk dat je het woord minimum wel kent! Als je dan ziet dat bijv. het meest rechtse lijstje de 'zwaarste' configuratie vertoont.............. wat denk je dan?

Ik heb 4GB RAM, dus dat is voor Minimum en CG adjusted wel genoeg.
Windows 7 met 64 Bits, dus dat is genoeg voor alle 3.
Als ik geen Direct 9 heb, kan ik dat zo downloaden.
En 5GB opslaggeheugen heb ik ook wel.

Maar is dat wat daar boven staat dan het hele videokaart gebeuren?

Het blauwe gedeelte achter "CPU" vertelt welke processor. Cpu staat voor Central Processing Unit en het blauwe gedeelte achter GPU staat voor de videokaart. "GPU" staat voor Graphic Processing Unit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan