Is mijn Voeding goed genoeg?

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulb152

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2013
Berichten
310
Heb net nieuwe Gainward Geforce GTX 560 TI Golden Sample gekocht maar mijn pc crasht wanneer ik crysis 2 om hoogste graphics speel,
ben van plan nu een nieuwe voeding te kopen want ja heb nu een 500 watt maar hij moet minimum 500 watt heb laat staan mijn processor en mijn moederbord enz. ook dus dan kom je al gauw boven de 500 watt uit.
Mijn vraag was: ik wil alle nieuwste games op het hoogste graphics runnen, heb een 95 watt processor enzo maar is heb ik aan 750 watt ongeveer genoeg?
 
@paul, welk merk en type voeding heb je? Er zijn ook hele slechte merken voedingen, daarmee moet je niets te maken willen hebben. Dan heb je aan 500 W bij lange na niet genoeg, ik hoor zelfs verhalen dat een 1000 W van een C-merk nog niet genoeg is. Als je een A-merk hebt heb je meestal genoeg aan 650 W maar dat ligt eraan hoeveel ieder component in je computer verbruikt. En daar tel je dan een veiligheidsmarge van 50 a 75 W op.
 
@stormbreaker Mijn voeding die ik nu heb: Sempre BD-50ICTP12-E , 500W
 
Niet kopen! MS-Tech is zowat de slechtste voedingsleverancier, 500w is normaalgezien meer dan genoeg, maar je voeding is dan van slechte kwaliteit, koop een goede 500 watter. XFX Pro 550w is een goede.
 
Is het dan ook zeker dat mijn hele pc + gtx 560 ti die al minimaal 500W nodig heeft alles op het aller hoogste graphics kan gamen!?
 
IS dit een goede voeding? Hij is eigenlijk bedoelt om mijn videokaart vooral te laten draaien!

Mijn Specs:
Behuizing: RaidMax Tornado (black + Green leds)
Moederbord: Asus M4N68T LE V2
Processor: AMD Phenom II X4 840
Videokaart: Gainward Geforce GTX 560 Ti 1gb (Super Overclocked)(heeft minimaal 500 watt nodig en 30 ampere)
Hardeschijf: Seagate Baracuda 7200, 12 1TB

Deze voeding:
http://www.coolermaster.com/product.php?product_id=6742

"Cooler Master Silent Pro Hybrid 850 Watt"

Is deze voeding goed?
 
@paul, ja, die voeding is zeer goed want hij heeft een efficiëntie van 90 % maar dit is ook wel een van de duurste voedingen waar je mee komt, dit is totaal niet nodig. Ik adviseerde je al de XFX 550 W Core Edition, veel meer zul je niet nodig hebben.
 
@stormbreaker maar mijn vraag is dan weet jij dan zeker dat dat genoeg watt is voor mijn hele systeem, mijn oude 500 watt brande zowat bijna door door mijn videokaart, en dan 550 watt wil goed genoeg zijn ook als ik crysis 2 op het aller hoogste speel?
 
Helemaal zeker kan ik iets natuurlijk op afstand nooit weten maar het zou moeten werken, jouw oude voeding was nogmaals een C-merk met een zeer slechte efficiëntie. Je kan anders een XFX 650 W Core Edition nemen om er zeker van te zijn. Je moet hier op het forum alleen niet met honderd voedingen komen waarvan sommige absurd duur, het lijkt wel of je in paniek bent en dat je wel een 1200 W voeding wilt omdat je je huidige voeding zo zat ben, zo komt het op mij over.
 
Bedankt voor je antwoordt, het is wel dat ik hem heel snel nodig heb, mijn nieuwe videokaart van honderde euro's kan ik nu niet eens gebruiken terwijl ik daar zo lang op gewacht had, en uiteraardt vraag ik het als check dubbel, want als iemand tegen mij verteld dat een voeding van bijna €100,- goed voor mij en dat ik het zelf niet zeker weet dan neem ik aan dat ik natuurlijk wel een check wil, ik bedoel ik koop geen voeding van bijna €100,- om eventjes te gebruiken, nee, dat ding moet efficent werk leveren en flink wat werk op lange tijden ook, hij staat bijna de hele dag aan, elke dag!

Maar harstikke bedankt voor je hulp, ik waardeer het heel erg :thumb:
 
@stormbreaker, nog geen één, moet nog kijken welke ik precies wil. Heb wel de Cooler master als idee.
 
@paul, er is al gezegd dat MS-Tech een slecht merk is, dan adviseer ik je daarmee niet weer op te proppen mee te komen. Ik adviseer je ook om niet steeds te vragen of een voeding dan wel niet geschikt is. Ik heb je een voeding voor €56 geadviseerd en als je die €6 boven je budget niet wilt betalen dan weet ik het ook niet meer.
 
Ik heb toch maar een MS-Tech n850 gekocht voor 43,- euro, en hij bevalt me prima! Snap niet wat er slecht aan is, hij levert juiste vermogen (wat ik neem ik aan ook gewoon 850 watt is) en hij maakt niet te veel lawaai. Dus wil je een voeding die niet te duur is dan is deze voeding geschikt!
 
Dat meen je niet man. Verwijder die meteen, voordat je pc ontploft.
Ten eerste is 850 watt veel te veel, het zou mij zelfs verwonderen moest die de helft van dat vermogen kunnen leveren.
Je had even goed je geld in een vuilbak kunnen gooien...
 
Snap niet wat er slecht aan is, hij levert juiste vermogen (wat ik neem ik aan ook gewoon 850 watt is)
Das dus het nadeel van een B-merk voeding, deze levert juist niet wat er op staat. :rolleyes: Daarbij kon je met een A-merk waarschijnlijk met behoorlijk minder wattage toe.
 
Beste subplayer52, die voeding levert niet constante 850 watt, pas als er naar zoveel wordt gevraagd, en hij,werkt goed dus wat jij zegt is onzin!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan