Is mijn voeding sterk genoeg?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Crypt545

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2009
Mijn systeem start gewoon op en werkt maar ik ben er heilig van overtuigd dat ik een betere voeding nodig zou moeten hebben. Hoe kan het dat mijn systeem wel gewoon werkt?

Ik heb een:
Pentium D 3.4Ghz
ASUS P5GC-MX Mainboard
2GB RAM
150GB HD
250GB HD
GeForce 9600GT 1GB DDR3 Dual DVI 256bits
DVD Writer

en volgens mij maar 300W voeding... Staat er niet eens op....

Hoeveel Watt voeding zou ik moeten hebben?

Als je een kwaliteitsvoeding hebt trekt ie dit net, maar als je zware 3d games gaat spelen zal je merken dat er wel problemen kunnen gaan ontstaan. Voor de configuratie die je nu beschrijft zou ik eerder aan een 450 watt voeding van goede kwaliteit denken. Kies dan gelijk ook een die geruisloos is. Goeie merken zijn bijv. Antec en Coolermaster. Op deze web site kan je vergelijkingen vinden: http://www.hardware.info/nl-NL/productdb/compareproducts/bGhkZ5iUmJHKY8g,bGhkZ5iTmJrKZcg/

Laatst bewerkt:
Ik heb een Silverstone 400W voeding gekocht op aanraden van de winkel, ze zeiden dat deze beter is dan de iets goedkopere 460W van Cooler Master.

Dit is wel voldoende denk ik toch?!

Ik heb een Silverstone 400W voeding gekocht op aanraden van de winkel, ze zeiden dat deze beter is dan de iets goedkopere 460W van Cooler Master.

Dit is wel voldoende denk ik toch?!
Ja, is heus voldoende.

Welke silverstone is het precies?

Silver Stone Strider Series Model No SST-ST400

30 Euries hier in Thailand :)

Uhm tja tijdens het spelen van Left 4 Dead werd ik net in een drukke scene ineens geboot... Mijn pc is sinds ik hem heb nog nooit zomaar geboot... Maar ik speelde dan ook nooit games. Zou die 400W dan wellicht toch een beetje te zwak kunnen zijn voor mijn systeem?

Die voeding lijkt me toch wel voldoende. Mogelijk wordt de storing veroorzaakt door een te hoge temperatuur van de CPU en/of de GPU(van de videokaart).
Asus heeft speciale software om de temperatuur weer te geven en onder controle te houden (Smartdoctor+Gamer OSD) die je zo van de ASUS web site kunt downloaden, als ze al niet op de CD bij het ASUS mobo zitten dat je hebt.

Ja kreeg nu weer een andere error, dit keer geen boot gelukkig maar wel bam terug in windows...

System out of OS Paged Pool Memory

http://support.steampowered.com/cgi-bin/steampowered.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=150

Maar heb met zo'n tool ernaast gespeeld en system pool blijft altijd rond de 120 en nooit over die cruciale 150.

Haha dit komt natuurlijk allemaal door die smerige dikke videokaart met pijpjes die ik erin heb gestopt (hoewel sommige dit budget noemen). Maar wat kan ik eraan doen?

Ik zal eens naar die Smartdoctor kijken. Maar het is ongetwijfeld het zwakste onderdeel van mijn systeem: de CPU... Zou dat kunnen? Alles is eigenlijk nieuw nu behalve de cpu die is alweer een paar jaar oud...

Bij het opstarten van ASUS SmartDoctor 5.38 krijg ik meteen de error: Can not find graphics card information en daarmee eindigd het programma ook meteen...

En ja ik ga nu eerst de laatste drivers van het net halen...

Spel bleef vaak crashen en Smart Doctor werkt gewoon niet goed maar heb een joekel van een fan tegen de open kast aangezet en als die aanstaat crashed het spel nooit dus is gewoon de hitte hier. Over de 30 graden....

....jaloers.....:o
zulklekker weer hebben we hier niet, hoewel..
de hitte kan het goed zijn, als het blijft, neem dan een normale huis-tuin-en-keuken ventilator, schroef je pc open, en zet die ventilator ertegenaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan