Is mijn voeding te zwak?

Status
Niet open voor verdere reacties.

path1963

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2007
Berichten
47
In mijn pc steekt een 300w voeding.
Onlangs heb ik mij een videokaart aangeschaft van het merk MSI NX 6200 AX .
Nu staat er op de doos dat de minimum vereiste voor deze kaart een voeding vereist van min. 350w
Gebeld naar de pcshop en die man zei dat de voeding die in mijn pc zat (300w) meer dan genoeg was.
Maar ik krijg deze kaart niet geinstalleerd op mijn pc.

Is het de voeding en moet ik van pc shop veranderen.

GRTZ
 
hoi hoi nou heb ff gegoogled de meeste pc's waar die inzit hebben een voeding van 400watt erin zitten dus je zou haast zeggen dat het wel zo.
maar valt de computer uit dan of iets?

maar wacht voor de zekerheid even op ander reacties.

suc6

met vriendelijke groetjes, Mike
 
hoi hoi nou heb ff gegoogled de meeste pc's waar die inzit hebben een voeding van 400watt erin zitten dus je zou haast zeggen dat het wel zo.
maar valt de computer uit dan of iets?

maar wacht voor de zekerheid even op ander reacties.

suc6

met vriendelijke groetjes, Mike

Je voeding kan te zwak zijn voor de maximale performance te halen van een videokaart, echter installeren moet met een mindere voeding geen probleem zijn.

Daarbij is het nog eens belangrijk wat voor voeding je hebt.

Een A-merk voeding van 300 Watt zoals bv Antec kan in prestaties beter zijn dan een 450 Watt B-Merk
 
Hoi,

Start de pc niet op dan ?
Heb je de driver van de oude videokaart verwijdert

Modag
 
Laatst bewerkt:
deze info heb ik doorgegeven op het forum onder videokaart maar er reageert niet echt iemand zodus hier de info

Toen ik deze kaart instaleerde kreeg ik bij het opstarten dat er nieuwe hardware was gevonden.
Deze nieuwe hardware vroeg dan naar drivers, maar aangezien ik een cdrom had bijgekregen heb ik deze geinstallerrd waar de drivers ook opstaan.
Nu elke keer ik opstart krijg ik even beeld te zien en dan verdwijnt mijn beeld en komt de melding NO SIGNAL.
Nu heb ik bij apparaatbeheer gekeken en daar staat geen enkele foutmelding.
Aan de andere kant toen ik ging kijken bij adapter van het beeldscherm was deze helemaal leeg.
Maar de drivers zijn wel geinstalleerd.
Ben hier al drie uur mee bezig en ik begin stiletjes aan een punthoofd te krijgen.
Noot: Als ik opstart in veilige modus heb ik wel beeld maar dan zoals geweten in de laagste resolutie.
heb de nieuwste drivers gedownload en willen instaleren.
Probleem is dat de instalatie gewoon voortijdig wordt afgebroken en de pc dan terug opstart en met dezelfde problemen.

Heb ook ff gekeken wat er nu juist staat in apparaatbeheer: dit staat er vermeld

In apparaatbeheer ga ik naar

adapter/eigenschappen


stuurprogramma: Vga Save ????



En dan hier staat dat er conflicten zijn.
Maar wat dat juist bedoelt weet ik ook niet


Invoer-/uitvoerbereik 03B0 - 03BB wordt gebruikt door:
VIA CPU to AGP Controller
Invoer-/uitvoerbereik 03C0 - 03DF wordt gebruikt door:
VIA CPU to AGP Controller
Geheugenbereik 000A0000 - 000BFFFF wordt gebruikt door:
VIA CPU to AGP Controller
 
Op welke aansluiting heb je je monitor zitten?
De videokaart heeft een digitale en analoge aansluiting.

Wanneer je de digitale aansluiting gebruikt, zal je je monitor ook op digitaal moeten zetten.
En analoog ook zo.
 
heb je je resolutie niet tehoog staan? dan misschien?
omdat je in veilige modus wel alles kan zien
met vriendelijke groet,Mike
 
Op welke aansluiting heb je je monitor zitten?
De videokaart heeft een digitale en analoge aansluiting.

Wanneer je de digitale aansluiting gebruikt, zal je je monitor ook op digitaal moeten zetten.
En analoog ook zo.


Heb ze digitaal en analoog geprobeerd
 
Hij krijgt de melding NO SIGNAL


hoi ja weet ik maar als je je resolutie veelste hoog hebt staan geef die toch ook no signaal aan:) dat heb ik toch al meerdere malen mee gemaakt

met vriendelijke groet,Mike
 
Laatst bewerkt:
Kijk eerst eens na of er misschien nog een extra voedingskabel op de videokaart aangesloten moeten worden? Dat het dus niet voldoende is om het ding in te prikken op het moederbord.

Misschien is dat voor jouw videokaart van toepassing.

Tijs.
 
Kijk eerst eens na of er misschien nog een extra voedingskabel op de videokaart aangesloten moeten worden? Dat het dus niet voldoende is om het ding in te prikken op het moederbord.

Misschien is dat voor jouw videokaart van toepassing.

Tijs.

Naar deze optie had ik al gekeken, maar kan niets over een molex aansluiting op de kaart terug vinden.
Wanneer de kaart wel die aansluiting heeft, maar niet gebruikt is, zal hij ook niet in Veilige Modus kunnen komen.

Correct me if I'm wrong
 
@Patrickt: Er zijn meerdere subtypes NX 6200 AX, vandaar mijn suggestie.
Ik heb snel even gekeken bij enkele van die types, en zelf ook zo snel niet zo'n extra voedingsaansluiting gezien op die specifieke kaarten.

Reden van mijn suggestie: Ergens op helpmij circuleert een topic over een videokaart die het in 'gewone' modus (dus zonder zware grafische belasting) het wel doet zonder dat de extra voedingsaansluiting was aangesloten, maar bij zwaardere grafische belasting (spelletjes en zo) uitviel.
Dat probleem was toen opgelost door die extra voeding aan te sluiten op de kaart.
Als dat hier niet van toepassing is, dan is dat hier niet van toepassing. ;)

Tijs.
 
@Patrickt: Er zijn meerdere subtypes NX 6200 AX, vandaar mijn suggestie.
Ik heb snel even gekeken bij enkele van die types, en zelf ook zo snel niet zo'n extra voedingsaansluiting gezien op die specifieke kaarten.

Reden van mijn suggestie: Ergens op helpmij circuleert een topic over een videokaart die het in 'gewone' modus (dus zonder zware grafische belasting) het wel doet zonder dat de extra voedingsaansluiting was aangesloten, maar bij zwaardere grafische belasting (spelletjes en zo) uitviel.
Dat probleem was toen opgelost door die extra voeding aan te sluiten op de kaart.
Als dat hier niet van toepassing is, dan is dat hier niet van toepassing. ;)

Tijs.

We zijn nooit te oud om te leren. Bij mijn weten werkt een kaart niet wanneer je die extra voeding niet aansluit. Maar dan ging ik alleen af op mijn ervaringen.
Toch belangrijk om te weten dat er sommige kaarten zijn, die onder "normale" omstandigheden dan nog wel werken.

Bedankt voor de "tip".:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan