Is mijn (zwakke) voeding nog goed genoeg?

Status
Niet open voor verdere reacties.

geert284

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2011
Ik wil een nieuwe videokaart kopen, maar ik weet niet of mijn voeding groot genoeg is, het is maar 250 Watt.
Ik heb een Amd athlon 62 x2 3600+ met 1.9 giga hz. Ik heb een aardig oude computer, die het nog wel aardig, maar de videokaart is een hele slechte (nvidia geforce 6100) onboard. Ik wil nu een stuk betere videokaart kopen, maar het hoeft niet een hele goede te zijn (processor is ook niet geweldig). Bijvoorbeeld ati radeon hd 5570 (max 43 watt), maar kan mijn voeding die wel aan? Of kan ik beter bijvoorbeeld de ati radeon hd 5450 (max 19 watt) kopen?

ik weet niet zeker of die het aan kan.

Maar ik wil je dit even zeggen:

Jij wilt dus een nieuwe video kaart maar je video kaart zal niet maximaal presteren.
Omdat je Processor niet echt top is.

Dus hij kan niet het maximale uit de video kaart halen.

Dat begrijp ik, maar een hele nieuwe computer kost net even wat meer geld

Welkom op Helpmij.nl

Het verhaal of je processor het aankan klopt maar deels.Ligt er gewoon aan welke kaart dan.
Je voeding van welk merk is die?type?
Op welk mobo moet die kaart dan?

De vraag voor een nieuwe pc doet in dit geval helemaal niet terzake.Dat is hetzelfde als ik zou vragen om nieuwe velgen onder me auto en krijg dan als advies..koop een nieuwe auto.

Laatst bewerkt:
Ik kan het merk en type niet vinden, het staat ook niet op de voeding.
Bedoel je met mobo: pci-e?

Nee?? geen stikker meer op de voeding?
Met mobo idd welke aansluiting erop zit.

Maar denk dat een 5570 echt geen probleem is hoor op die voeding.:d
ik zie al een test op het www waar die totaal systeem stressed in game 143w vraagt in combinatie met een i7.

Die kaart vraagt echt niet veel.En een vooruitgang tenopzichte van een 6100chipje.

Oké heel erg bedankt voor het snelle andwoord. Ik ga de HD 5570 kopen

Weet niet wat je bedoeling is van deze kaart maar verwacht geen gamemonster hoor.:D
Maar denk dat u daar zelf ook al wel even voor achter de oren gekrabt heeft.
Ik ga er nu wel vanuit dat uzelf naar het juiste slot gekeken heeft.

Graag gedaan en succes.

Laatst bewerkt:
Wordt heel erg krap als je het mij vraagt. Je CPU alleen vraagt 89 watt. Je mobo zal daar gemiddeld ook ergens op zitten maar misschien zelfs dus nog een stuk meer. Harddisk rond de 30 in startup. Dvd speler etct etc. En bedenk je ook dat sommige voedingen hun specificatie niet halen! Ik zou zeker niet voor de ati radeon hd 5570 gaan!

Wordt heel erg krap als je het mij vraagt.

Hier staat de test met een Intel Core i7 965 processor, 3 GB DDR3-1066 geheugen, een Samsung Spinpoint F1 harddisk.

Daar vraagt totaal systeem dus 143w.Kaart zelf behoeft geen extra voedings aansluiting.

Processoren en moederborden worden steeds energie efficienter. Maar op full load onmogelijk. Kijk hier en hier eens.

Verder leuke gegevens.
In dit geval van de ts'r gaat gewoon draaien.Ben van overtuigd.Sterker nog....Als niet gaat krijgt die van mij kosteloos een voeding opgestuurd.Daarbij..soortgelijk mobo vraagt niet zoveel als dat u zegt.Ook de cd/dvd spelers niet.Als ik uitga van 250w met een effc van 80% zit die op 200(als voorbeeld)
89 cpu+43 kaart=132(full).Blijft nog ruim over.

Het zijn wel feiten. De consumtie wat ik voor het mobo opgaf is gewoon een heel ganbaar gemiddelde. Hierbij ga ik trouwens ook uit van full-load belasting. Dit is waar je altijd vanuit dient te gaan in je berekening. En je rekenvoorbeeld wat betreft de efficiency klopt trouwens niet. Efficiency is slechts de ingangsstroom gedeeld door de uitgangsstroom. Dat staat dus los van dat de PSU de door de fabrikant opgegeven output power niet haalt. Ik blijf er dus bij dat ik het best knap ga vinden dat deze kaart gaat draaien met voeding. Daarnaast is het trouwens ook niet heel verstanding de voeding vrijwel continu op op maximale aangeven belasting te laten draaien. Zeker bij goedkopere varianten zal hij meestal snel de geest geven of instabiele stroom geven, wat niet goed is voor je overige componenten.

Leuk verhaal allemaal...ik blijf bij mijn stelling.Zat van dit soort systeempjes in elkaar gezet.

I rest my case.

Leuk verhaal allemaal...ik blijf bij mijn stelling.Zat van dit soort systeempjes in elkaar gezet.

I rest my case.

Het lijkt me toch wel zinnig dat je anderen serieus wilt adviseren. Ik doe er naar mijn idee in iedergeval beter mijn best voor om mijn advies zo veel mogelijk op theorie te onderbouwen. Tevens heb ik al meerdere malen aangegeven dat mijn conclusie ook maar op een schatting is gebaseerd, dus ik snap niet zo goed dat je toch nog reactie op mijn verhaal moet geven (die tevens nogal neerbuigend is).

Laatst bewerkt:
Neerbuigend is het zeker niet.En zeer zeker dan niet zo bedoeld.
ik geef alleen maar aan dat ik van overtuigd ben door rekensom en ervaring dat deze kaart geen probleem is in dit systeem.
Qua rekensom zitten we wel gelijk wat betreft effc.Jij noemt het gedeeld ik noem het verschil tussen wat uit de muur getrokken wordt en daadwerkelijk leveren kan.Hoe het beestje eigenlijk heet zal me een worst wezen.

Verder heb ik geen zin om gelijk te halen of gelijk te geven.Daarbij heb ik de ts een gedurfd voorstel gedaan als ik ongelijk zou hebben.Dat voorstel doe ik dan niet voor niets.Maar ik wil ts'r niet op of extra kosten jagen die (evt)niet nodig zijn of een mindere kaart te adviseren terwijl mogelijk een betere kaart zou kunnen.

Ik wacht nu maar af totdat ts'r kaart in huis heeft en hij/zij uiteindelijk uitsluitsel zal/kan geven.

Ik heb hem, maar mijn voeding is toch echt te slecht.
Als ik de pc aanzet maakt hij eerst 30 secondes een knip geluid, daarna gaat hij wel aan en doet de videokaart het gewoon

Hoeveel amp heb je op de 12 volt lijnen staan?Moet je even op de stikker kijken van de voieding.
Daarbij wel de drivers geinstalleerd??

En welke 5570 heb je gekocht?de gddr3 of gddr5 versie?De 5 versie heeft een idd een zwaardere nodig.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan