is m'n coax te lang

Status
Niet open voor verdere reacties.

looije

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2002
Berichten
203
We hebben bij mij op het werk een netwerk aangelegd. Alleen wil het feit dat hij het maar 2 dagen uithield.

De computers zijn met elkaar verbonden middels coax-kabel omdat utp de afstand niet zou halen. De afstand was namelijk groot. +-180 meter. Nou hoorde ik dat utp tot ongeveer 100 meter komt en coax tot ongeveer 180 meter.

Nadat het netwerk het niet meer deed hebben we hem opgemeten (met zo'n apparaatje doorgemeten) en we kwamen op 186 meter precies. Kan het zijn dat de kabel dat toch te lang is het het singnaal daarom te zwak of moeten we verder zoeken???
 
Buiten het feit dat COAX zijn langste tijd wel heeft gehad is de maximale lengte altijd gebasseerd op theorie, in de praktijk werkt men er altijd 10% of meer onder.
 
dus het kan zijn dat dat de rede is waarom het netwerk niet langer stand heeft gehouden dan 2 dagen.

(blijft het wel weer gek dat hij het de eerste 2 dagen goed heeft gedaan)

En hoe zou je dan een afstand van bijna 190 meter moeten overbruggen, op een redelijk betaalbare mannier?
 
je zouw een hub in het midde moeten zetten
dan heb je een masimalen afstant van 200 meter

het zouw moeten werken

de snehuid dat zouw ik niet zo veel over weten te zegeen

dit zouw een batalbaren oplossie zijn
kan je in de toekost er nog een kabel bij leggen of zo
voor de snelhijd

groeten aart
 
Coax gaat niet sneller dan 10Mbit/s, traag dus. Als je CAT5 neemt, dan kun je via een bridge de afstand overbruggen (2x 90 meter bijvoorbeeld) en eventuele netwerksegmenten in tweeën delen.

Over hoeveel PC's hebben we het? En hoe zijn die verdeeld?
 
Ik hoor net van een collega dat je bij de GAMMA goedkopen kabelversterkers kan kopen. Als je zo'n app. erop zou zetten zou hij dat ook het netwerk signaal kunnen versterken zodat hij de afstand wel kan overbruggen??
 
het gaat over 5 pc's

2 dicht bij de ADSL aansluiting en 3 dus dik 180 meter verderop.
 
al ga je bij de gamma zoon kabel versreker halen dan gaat het denk helmaal niet werken


zoon kabel verstartek die verstert maar tussen een antal verkwensies en niet die van een netwerk

ik zouw zelf weer voor gewone upt cabel gaan voor de rest een hupje die kost nog geen 20 euro al zoek je goet denk ik


enkelt de kabel dat is wat duur op zoon afstant

veel suses
 
is er geen manier waarbij we de coax kunnen laten liggen, dus geen nieuw CAT5 of utp er in trekken? zou eigenlijk zonde zijn van die kabel..
 
Een signaalversterker voor Coax is geschikt voor kabel met een impedantie van 75 ohm, netwerkcoax heeft een impedantie van 50 ohm.

Je kunt die coax wel gebruiken, maar dan zou ik deze zeker onderweg via een bridge of coaxhub (als die nog te krijgen zijn :confused:) versterken.

Gebruik je in je coaxnetwerk wel afsluit-terminators?
 
Geplaatst door Tiborv
bridge of coaxhub (als die nog te krijgen zijn :confused:) versterken.


ik zouw er geen gaan halen bij de gamma of zo

maar bij een speasjalist op het gebiet van netwerk laat je zoiezo heel goet informeren ze zullen wel niet goetkoop zijn je zouw ook 2 de hans kunne kijken


veel suses
groeten aart
 
Als je even verder leest zie je dat ik dat ook ten sterkste afraad.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan