is niet toegankelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

carola1970

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2007
HELP !!!!!

Hoi mijn externe harde schijf kan ik niet meer opstarten ik krijg dan een melding

M:\ is niet toegankelijk

kan de opdracht niet uitvoeren door een fout in een I/O-apparaat.

Ik heb een maxtor one touch 120gb. Kan iemand mij alsjeblieft helpen want er staan van 4 en half jaar foto's op en die wil ik niet kwijt ik weet wel dat het stom is ik had een back-up moeten maken maar helaas dat heb ik niet gedaan. Ik weet inmiddels wel dat je de bestanden via een bedrijf kan laten herstellen maar zoveel geld heb ik niet.

HELP !!!!!

Laatst bewerkt:
Hang het ding eens aan een andere computer. Misschien helpt dat. Kijk in elk geval in Systeemeigenschappen->Hardware of er ergens vraagtekens en/of uitroeptekens staan.
Als het erop aankomt de schijf te herstellen, zal je toch minstens een even grote schijf moeten gebruiken om de "gerepareerde" inhoud naar toe te schrijven.
Joop

Ik heb hem al aan twee verschillende laptops gehangen en aan een andere computer maar ook daar gaf hij hetzelfde aan.
Ik heb ook gekeken naar uitroeptekens of vraagtekens in de hardware maar hij geeft niets raars aan.
Ik heb in de computer nog genoeg ruimte om alles op te zetten na het eventueel herstellen als je me tenminste verteld hoe ik dat moet doen.

Laatst bewerkt:
Probeer GetDataBack van: http://www.runtime.org/
Het komt in 2 smaken voor FAT drives en voor NTFS drives
Als er nog iets te vinden is op de schijf kan dit programma het vinden en probeert het dan te herstellen.
Suc6
Joop

En toch, ik vraag mij af, het gebeurdt niet zomaar, heb je de pc moeten resetten, heb je hem uit gezet, kreeg je een stroom storing, ging je scannen, deed je fragmentatie? Vertel, de harde schijf kan alleen maar door een fout in het systeem crashen, niet uit zich zelf namelijk. Of hij moet heel oud zijn, dan wil ie nog wel eens hardware matig crashen, maar dan is het ook echt gebeurdt.

Hoi hij is nu het programma aan het draaien ik gebruik die van FAT maar dat gaat nog wel even duren alleen als ik ze wil kopiëren dan moet ik alsnog dit programma kopen anders doet hij het niet meld dit programma nu al en helaas ik heb niet veel geld.

en dan antwoord op de vraag JJW zijn vraag ik liet iemand anders zijn foto's op mijn externe harde schijf zetten zonder dat ik erbij was maar hij heeft de usb eruit gehaald zonder ze hardware veilig te verwijderen zou dat het probleem kunnen zijn en zo oud is hij nog niet een jaar of 3.

Laatst bewerkt:
ja dit kan zeker tot ernstige problemen lijden, dat zie je nu dus maar. Meestal gaat het goed maar als de HD nog bezig is met een toepassing, of bezig is net parkeren, en hij wordt ineens niet meer voorzien van signaal......

Harde leer les. Eerst maar de data recoveren. Ik probeer nog wat anders voor je. Geef me even wat tijd.

grtjs jarno

Hoi,

Ik heb 74.5gb met dat programma teruggekregen maar nu zou ik hem moeten kopen om de bestanden te kunnen kopiëren en helaas niet veel geld. Als er nog een oplossing is dan hoor ik dat graag. Als uiterste nood zal ik wel moeten want die foto's zijn heel belangrijk voor me.

Laatst bewerkt:
Ik zou je wel een advies kunnen geven, maar de regels van Helpmij laten dat advies niet toe. Stuur je emailadres aan jepewe@gmail.com en ik kan je dan privé antwoorden
Joop

Opgelost

Hoi,

Nog bedankt ik heb al mijn bestanden weer terug.
Alleen na het formateren doet nog steeds mijn harde schijf het niet.
Dus hij is denk ik echt kapot.
Nu maar sparen voor een nieuwe.

Het belangrijkste was dat ik mijn bestanden terug heb en dat is dus gelukt.

Thanks nogmaals

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan