Is printer stuk wanneer je een tijd niet print ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Berichten
3.606
Ik heb een HP deskjet 3820 inktjet printer.

Nu heb ik deze een half jaar niet gebruikt en nu print hij niet meer.
Hij drukt nog wel af maar er staat niets meer op het papier.

Nu heb ik al onderhoud gedaan enz, enkele bladzijden enkele malen laten afdrukken en nu drukt hij wel terug zwart af maar nog geen enkele kleur.

Nu hoorde ik zeggen dat de inktleiding van de printer kan dichtzitten en dat de printer dan goed is om weg te gooien.

Heeft iemand hier ervaring mee of een oplossing ?
 
hp heeft de printkop op de cartridge zitten.
koop een nieuwe cartridge en het probleem zal verholpen zijn.
 
Ja, de inkt koekt aan. Als je de printer lange tijd niet gebruikt voortaan af en toe de printer aanzetten;) dan spoelt hij bij wijze van spreke met een beetje inkt. Wel opletten dat je het ook weer niet te vaak doet. Want dan ben je om den duur een fortuin kwijt aan inkt.
 
Hi,
Als je zo weinig print dat de cartridges uitdrogen is het de vraag of je nu regelmatiger
gaat printen of dat het om een paar A4tjes gaat en dan weer een half jaar niet ??
Want dan moet je over een half jaar weer nieuwe cartridges aanschaffen en is de prijs
per A4tje wel gigantisch hoog. Handiger is het dan om de zaak op een USB stick te
zetten en het even bij en bevriende buur laten printen.

Maar om mijn mening vroeg je niet.

Wat nog wel eens wil helpen is de uitgedroogde cartrigdges uit de printer te halen en
de koppen even af te vegen met een vochtige tissue. Om ze daarna een uurtje met de
koppen op een vochtige tissue (stukje keukenrol) te laten staan. De inkt "klontertjes"
worden wat minder hard en hij zou weer zijn werk kunnen gaan doen in de printer.
Als het lukt heb je de cartridge gereanimeerd.

succes

grtz gerriit
 
Heb even gepoetst.

Ik krijg nu de melding : probleem met driekleurenpatroon.

Heb de patroon al paar keer verwijdert en terug geplaatst maar zonder resultaat.
Het zwart afdrukken is ook al niet zo goed meer leesbaar.

Prijs :
Kleur color+black
Inhoud 45ml+45ml
Prijs € 45,95

Mijn enige vraag nog :
Wanneer ik beide patronen vervang heb ik dan een nieuwe printer of zijn er meer factoren die het printen beinvloeden anders kan ik beter een andere kopen ?
 
Laatst bewerkt:
Ok, dan ga ik alleen de kleur vervangen.

De zwarte doet het intussen weer prima.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan