Is prog. Revelations gevaarlijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nog even verder gezocht dan mijn neus lang was en in het register vond ik nog iets over SVDHOST:
Zie bijlage

Bijlagen

• register23.gif
    register23.gif
    29,4 KB · Weergaven: 7
Dat is slechts een lijst van woordjes die bijgehouden wordt als je zoekt naar bepaalde woorden via de verkenner, of via "Zoeken".

Heb je Pieter al die bestandjes gestuurd?

Groetjes,
Bennie

Bestandjes liggen bij Eset, Symantec en DiamondCS.

Beide hadden geen Product naam of iets anders dat een aanwijzing was, alleen een versie nummer.
De online scanners van KAV en DrWebb zagen er geen kwaad in en mijn eigen scanners kenden ze ook niet.
In Offlsys.exe zat wel een heel stuk code om je cursor te veranderen, dat was het enige waar ik wijs uit werd. :confused:
Even afwachten wat de experts zeggen.

Groetjes,

Pieter

Pieter heeft de bestanden van mij ontvangen. Hij kwam er niet uit en heeft het doorgestuurd naar NOD, NAV enz. Hopelijk komt er iets uit.
Ik snap niet dat er absoluut niets te vinden is op internet over SVDHOST terwijl ie bij mij op 2 PC-s staat!
TROUWENS, via zonealarm bemerk ik dat SVDHOST contact zoekt naar buiten!!!
(Even welkom aan Wouter (Mandrake) die ook helpt!)

Tot nu toe één antwoord binnen.

Symantec:
bestandsnaam: G:\Manege (KIJK UIT)\svdhost.exe
systeem: NETVISTA

opmerkingen van Symantec Security Response-medewerker:

G:\Manege (KIJK UIT)\svdhost.exe is a legitimate software from ProtectCom
(http://www.protectcom.com/), that may represent a security risk.

Dit bestand, alhoewel niet schadelijk, voert bewerkingen uit op uw computer zonder dat u dit
merkt. Wij raden u aan dit bestand te verwijderen.

Als ik meer antwoorden binnen krijg, meldt ik me.

Groetjes,

Pieter

Fredd, gaat het wel goed in de familie?

"Are you suspecting your husband or wife is cheating on you? Who they email? What movies they see? Who they chat with?"

:D :D :D

Leuke software:8-0:

Groetjes,
Bennie

OK positive ID door SpyCop

MWSnap137_2003-06-23_14_22_41.jpg

Next! :D

Groetjes,

Pieter

Pieter, Bedankt man!!!
Bennie, wat bedoel je met jouw antwoord? Staat dat op de website van protectcom ofzo? Ik kan het namelijk niet vinden daarop.

OK, ik heb inmiddels SVDHOST via veilige modus van beide PC's afgehaald. Vraag me niet hoe het erop gekomen is, mijn gevoel zegt me dat ik gigantisch gehackt ben of anders is dit meegekomen via een website die ik hier of daar heb bezocht. (We surfen hier zo graag naar onbekende bestemmingen!)
Nu alleen die offlsys nog en dan ben ik jullie eeuwig dankbaar!!!!!
Ik had trouwens gevonden naar welke IP de gegevens werden verzonden. ZoneAlarm vond een IP adres en via Netinfo kwam ik achter een adres in Duitsland (zie bijlage)

Geplaatst door Fredd
OK, ik heb inmiddels SVDHOST via veilige modus van beide PC's afgehaald. Vraag me niet hoe het erop gekomen is, mijn gevoel zegt me dat ik gigantisch gehackt ben of anders is dit meegekomen via een website die ik hier of daar heb bezocht. (We surfen hier zo graag naar onbekende bestemmingen!)
Nu alleen die offlsys nog en dan ben ik jullie eeuwig dankbaar!!!!!
Ik had trouwens gevonden naar welke IP de gegevens werden verzonden. ZoneAlarm vond een IP adres en via Netinfo kwam ik achter een adres in Duitsland (zie bijlage)

Fredd,

Niet om je ongerust te maken, maar dat pakketje kost $50, dus iemand heeft er echt wel moeite voor gedaan om het op je computer te krijgen.
Ik denk niet dat je dit met surfen kunt oplopen.

Groetjes,

Pieter

Nou, lekker dan! Zo 50 dollar door de plee gespoeld!
Hier is nog even die bijlage:

Bijlagen

Krijg nou tiete!
Gewoon spyware dus van die jongens!
(Ik geloof tenminste niet dat mijn (overigens duitse) vriendin een abonnement daar heeft LOL

Ik moet wel lachen. Je begon deze thread met:

"Is prog. Revelations gevaarlijk?".

Die titel heeft inmiddels een ietwat wrange bijsmaak gekregen!

Groetjes,
Bennie

na aandachtig de website van Orvell te hebben bekeken viel mij een icoon op dat ook in mijn c\windows\system staat, namelijk: exe2bin16
Deze heb ik ook verwijderd!!!
Ik denk dat ik hier een boek over ga schrijven!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan