Ellasar
Meubilair
- Lid geworden
- 10 okt 2000
Die vat ik dus niet helemaal. Hoezo 2 standalone hdd's? Waarom niet één? Da's -met alle respect- een beetje spijkers op laag water zoeken. Waarom zou iemand willens en wetens het risico op dataverlies verdubbelen door zijn backup data op 2 hdd's te zetten? Of begrijp ik het verkeerd?
Het gevaar van een crashende schijf in een RAID-0 configuratie ten opzichte van een niet-RAID 0 configuratie word bijna altijd vergeleken door de 2 schijfen in RAID-0 te vergelijken met een enkele schijf in een niet-raid waardoor je in die vergelijking terecht zegt: als er 1 schijf stuk gaat ben je in die vergelijking met beide configuraties alles kwijt. Ik vind dat een kromme vergelijking. Ik ben namelijk in de veronderstelling dat je zou moeten vergelijken met een gelijk aantal schijven dus 2 in RAID-0 ten opzichte van 2 in niet RAID-0 waardoor je in mijn vergelijking bij 1 crashende harde schijf in de RAID configuratie nog steeds alles kwijt bent maar in de niet RAID configuratie maar de helft
Zelf ben ik van mening dat met de technologie van tegenwoordig RAID-0 een "Luxe" is, (de snelheidswinst is prettig maar niet nodig zeg maar)