• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Is RegelParameter mogelijk in MACRO ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

freddie.dekkers

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2004
Berichten
62
Beste pioneers,

Hoe kan ik een geimporteerd CSV-Bestand via macro na aanpassing verplaatsen, zonder elke keer het bestand groote te moeten opgeven in aantal regels? Omdat het een steeds groter wordende lijst is, waar het verplaatste bestand bijaan word gezet door de macro methode. Is het misschien mogelijk om regel en kolom coordinaten in een soort van varriabel functie te zetten?! b.v.

Importregels = 26
Select (A4: A{Importregels+4})

De binnen haakjes is alleen ter verduidelijking, ik heb geen idee of en hoe dit kan?!

Het is namelijk een ontiegelijk werk om elke keer m'n Macro RegelCoordinatie te moeten aanpassen na elke importering.
 
Freddie.Dekkers, Hmmmm.... Je hebt het over
Freddie zei:
m'n Macro RegelCoordinatie te moeten aanpassen
Dit zou betekenen dat je al wat code hebt? Mijn voorstel is om die ff te plaatsen zodat de helpers zien wat er gedaan kan worden.
Het mooie van code is namelijk dat het je werk UIT handen moet nemen. Niet dat het je extra werk oplevert.

Groet, Leo
 
Onderstaande code slecteert in kolom A de onderste niet vrije cel en schuift dan 4 cellen naar beneden.

Code:
Range("A65535").End(xlUp).Offset(4, 0).Select

Was zoiets de bedoeling?

Mvg

Piet
 
Leo & Piet,

Heren bedankt alvast, Ik heb elders ook nog een Code aangeboden gekregen en heb dus nu enige mogelijkheden om mee aan de slag te gaan.

Leo, mocht het mij nog niet duidelijk zijn dan zal ik de code die ik reeds heb plaatsen, een goed voorstel van je !

Piet, ik ga met jouw code aan de slag, ik denk dat dit het is, moet alleen even annaliseren wat er gebeurt. Ik ga er wat mee stoeien, ben nog een groentje wat macro programmering betreft.

Heren bedankt, ik laat u van m'n resultaten horen! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan