is resterende ruimte op bootable usb stick te gebruiken voor opslag?

Status
Niet open voor verdere reacties.

boucas

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 aug 2015
Hallo,

Heb een Usb-stick van 8GB bootable gemaakt en er Windows 10 opgezet via http://download.microsoft.com/downl...0A-F58590B5DF7B/v2.0/MediaCreationToolx64.exe .
Nu is er nog heel wat ruimte over op die stick.
Kan ik die gebruiken om andere bestanden op te zetten?
Moet ik die setup bestanden dan in een aparte map plaatsen of wat?
Ben maar een prutser, bedoel heb helemaal geen opleiding in informatica gehad maar probeer toch het meeste zelf te doen.
De upgrade naar Windows 10 is al gebeurd en de productkey heb ik via https://www.magicaljellybean.com/downloads/KeyFinderInstaller.exe ook achterhaald.
Maar hoe ik die bootable usb stick verder gebruik weet ik niet.
Vr Groeten,
Viv

Laatst bewerkt:
Hoi,
Volgens mij ben je NIET zo een prutser maar waarom als je een goed werkende bootable hebt, hou die in geval van nood. De kostprijs van een Usb stick is tegenwoordig wel betaalbaar, anders nieuwe map aanmaken en daar kan je alles vol gooien. Alleen zorgen dat de pc niet gaat opstarten vanaf usb (via bios) maar gewoon opent dan kan je gewoon de inhoud van de nieuwe map openen en gebruiken.
Greetz

Als die upgrade al gelukt en afgerond is kun je die bootable stick toch gewoon formatteren..?
Ik zie niet waarom je die zou moeten bewaren...zo'n stick is in geval van nood in 15 min weer te maken als je onverhoopt opnieuw moet installeren.:shocked:

Aan gast0660: Bedankt voor je reactie. Ik kan mijn plan trekken maar moet alle info steeds van internet halen en dan proberen.
Vond daar echter niet direct antwoord voor mijn vraag (misschien omdat ik de vraag verkeerd formuleerde).

Aan Scrapheap:Akkoord geen probleem indien je altijd over internet beschikt en dan liefst nog Wifi. Ik trek 6 maanden/jaar met de motorhome rond in Z. Europa en maak dan meestal gebruik van 3/4G. Voor mij is Win 10 op stick een oplossing, enfin zo zie ik het.

Vr. gr
Viv

Dat bedoel ik, als je de helft van het jaar met een motorhome kunt rondreizen kan een usb-stickje van nog geen € 25 er ook wel af.

Eigenlijk is enkel de reactie van gast0660 een antwoord op mijn vraag.
Ook al zou ik een extra stick bijkopen, blijft voor mij de vraag" kan het en hoe"
Ondertussen dus beantwoord door gast0660.

gr
viv

Wel... zet de vraag dan zsm op opgelost... kan iedereen weer verder naar het volgende probleem... En jij kunt weer verder met je motor home... goeie reis... ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Boucas, zolang de stick niet vol is kan je er dingen bijzetten!!! Je hoeft dus geen extra stick bij te kopen! Je moet er alleen opletten dat de rest wat je eropzet apart blijft van de bootable sectie ( andere map en submappen zoveel je wil tot de stick vol is) Als je dan boot via de C schijf, (meestal is het de c schijf) zal je de usb gewoon kunnen gebruiken. als opslagruimte, vb foto's van uw vakantie. Zoals ik al aangaf in mijn eerste postje, als je twijfelt hou de usb apart voor noodgevallen. Maar @ shrapheap, uw antwoord is beneden alle peil, wie ben jij om te oordelen over iemand zijn bankrekening, volgens mij is helpmij om iemand te helpen die twijfelt over een bepaalde oplossing of de oplossing gewoon niet weet. Er wordt al teveel verspilt. Waarom denk je dat freecycle- recycle zo populair zijn?
Greetz

TS kwam na mijn eerste post pas met de info over zijn 3G verbinding en de motorhome, dat kon ik vanaf hier niet zien ( gelukkig ).
Maar er is uiteraard altijd de mogelijkheid om er een cd van te branden, dan kun je die stick gewoon leeg maken.
Daarnaast is een extra stick nooit weg, die dingen gaan nogal eens kapot maar misschien moet je eens leren tussen de regels te lezen "gast0660" want enig sarcasme is blijkbaar niet aan u besteed...:shocked:

@ scrapheap,
Ik ben best te vinden voor een beetje sarcasme maar soms is er een dunne lijn. Een extra stick is inderdaad nooit weg maar wat betreft uw cd oplossing, heeft Boucas een cd lezer/brander? (zeker als hij/zij op costa del kapotte pc zit :D:D) Gewoon een oplossing proberen aan te brengen voor de originele vraag is nog altijd de beste oplossing.

greetz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan