Is vervangen WLAN kaart door router mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

POSSUM

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2006
Hoi,

Ik heb een Tornado PCI wireles netwerkkaart dat onder Win7 (en soms onder XP) niet goed werkt

Nu heb ik een oude ASUS WL-500g liggen waar ik niets mee doe. Kan ik deze configureren zodat ik hem als natwerkkaart vervanger kan gebruiken aan een PC ?

Mark

Hoi,

Mogelijk zou je de Asus als accesspoint in het netwerk van de originele router kunnen gebruiken en dan een kabeltje tussen deze router en de netwerkkaart van de computer, maar dan moet het ding wél wds ondersteunen (gebruik als uitbreiding van een netwerk).
Maar je maakt het jezelf dan wel heel moeilijk ...... al is het alleen maar omdat je moet controleren of de firmware up-to-date is omdat hij anders geen wpa-encryptie ondersteunt ......
Ik zou het niet doen als ik jou was.
De problemen die je tegenkomt wegen niet op tegen de kosten van een nieuw kaartje.
Over dit laatste geef je echter nauwelijks informatie:
- intern of extern, en met name het type.
- voor een pc of een laptop
- weet je zéker dat het aan de netwerkkaart ligt en heb je gecontroleerd of er nieuwere drivers beschikbaar zijn.

Gaat het om een intern kaartje, dan ben je voor nog geen tientje klaar ....

Laatst bewerkt:
Hoi,

OK, het is dus wel mogelijk.....maar moeilijk.:( ( misschien een andere "linux" firmware ..)

Het gaat om een Tornado 212g PCL kaart ( schijnbaar met een TI chip ) voor de desktop. Ik heb al eens eerder gekeken naar nieuwe drivers voor XP maar die werkten niet goed. Kreeg melding dat er iets op de geluidskaart aangesloten werd.....behalve de 2 speakers die er normaal aan hangen :shocked: misschien had ik een andere IRQ of I/O range moeten geven.....denk ik nu pas aan...:o

groetjes

Mark

Nou, zo te lezen kom je er zelf verder wel uit.
Ik zou gewoon maar een nieuw kaartje kopen, maar kennelijk blijf je liever nog even aanmodderen tot je daar zelf achter komt .... :thumb:

Beste Vanveelen

dat " aanmodderen " het EEN HOBBY....... een nieuwe kopen is natuurlijk het gemakkelijkste maar daar gaat het niet om :P

Ik wil uitvinden of dat ik het zodanig aan kan passen dat het voor mij werkt.

Mark

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan