is windowsfirewall voldoende en veilig genoeg?

Status
Niet open voor verdere reacties.

meij2704

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2003
ik heb net een nieuwe laptop met windows 7 er op. mijn vraag is: is de windowsfirewall goed genoeg om hackers tegen te houden of moet ik een andere installeren? voor de virusscanner heb ik net avast antivirus gratis geinstaleerd. er is ook een mogelijkheid voor de pro versie. dit is ook tegn hackers tegen te gaan, maar ik las in een forum dat de pc daardoor niet goed meer werkte of niet snel genoeg meer.

maar is windowsfirewall voldoende en veilig genoeg?

Hoi

Windows Firewall is prima voor de huis/tuin/keuken gebruikers. Zolang jij een actieve virusscanner gebruikt, (en dan is avast een prima keuze), zal je niet zo veel problemen hebben. (Tenzij je er natuurlijk om vraagt, en dingen download die geinfecteerd zijn).

Heb hier Avast Internet Security draaien, met alle functies draaiende, en mijn PC is niet wat je noemt traag.

Eventueel, als je het echt wilt, zou je Comodo Firewall kunnen installeren. Die bevalt mij prima. (Elk inkoment / uitgaande verbinding word gevraagt of het een verbinding is die jij vertrouwt. Helemaal naar smaak in te stellen overigens. Wel opletten bij de installatie, dat je het vinkje weghaald bij de gecombineerde installatie van hun Antivirus en de firewall. Je wilt tenslotte enkel de firewall geinstalleerd hebben)

http://personalfirewall.comodo.com/

Hoi

Windows Firewall is prima voor de huis/tuin/keuken gebruikers. Zolang jij een actieve virusscanner gebruikt, (en dan is avast een prima keuze), zal je niet zo veel problemen hebben. (Tenzij je er natuurlijk om vraagt, en dingen download die geinfecteerd zijn).

Heb hier Avast Internet Security draaien, met alle functies draaiende, en mijn PC is niet wat je noemt traag.

Eventueel, als je het echt wilt, zou je Comodo Firewall kunnen installeren. Die bevalt mij prima. (Elk inkoment / uitgaande verbinding word gevraagt of het een verbinding is die jij vertrouwt. Helemaal naar smaak in te stellen overigens. Wel opletten bij de installatie, dat je het vinkje weghaald bij de gecombineerde installatie van hun Antivirus en de firewall. Je wilt tenslotte enkel de firewall geinstalleerd hebben)

http://personalfirewall.comodo.com/

Maar Heb je dan allebei? Avast Internet Security EN Comodo Firewall?
Avast Internet Security is toch een virusscanner EN een firewall? of zit ik er naast?
ik heb nu alleen de gratis versie van Avast antivirus en windows firewall maar wil best de 30 euro voor de proversie ervoor betalen als dat BEHALVE mijn emails ook hackers tegen houdt

Ja, Comodo hefet ook een Antivirus, echter kan je die gewoon tijdens de installatie uitvinken. (Zodat alleen de Firewall word geinstalleerd. En dan heb je inderdaad Avast free + Comodo firewall).

Tjah, of je Avast aanschaft, moet je zelf weten. 1e optie is gratis, 2e optie is je eigen optie om Pro te kopen. Hackers zal 't sowieso wel 'buiten laten'. Tenzij, je dus virussen gaat downloaden (ook al weet je dat het 'schadelijk' kan zijn).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan