Is XP pro echt goed en kan over ME?

Status
Niet open voor verdere reacties.

falconetti

Banned
Lid geworden
3 mrt 2001
Op deze PC (familie PC) gebruik ik nu WinME. Ik heb nu van een kennis WinXP Pro. Is dit echt goed of beter ?
En zo ja, kan ik het gewoon over ME gooien of moet eerst ME eraf?
grtz
falco

Als je pc aan de eisen voldoet voor XP is een verse installatie aan te bevelen boven een upgrade. XP is dusdanig anders opgebouwd dat je schijf een puinhoop wordt als je upgrade. Het is wel een aanzienlijke verbetering op ME (tenminste zoals ik me ME herinner...)

ME is zeer onstabiel, XP is zeer stabiel en werkt met NTSF-structuur hetgeen beter is dan FAT32.

NTFS dan ;) , idd heerlijk, minder fragmentatie en meer veiligheid.

Ik denk dat hij voldoet (30 GB, 1400 MHz). Moeten jullie meer gegevens hebben?
Wat is dat NTFS en zo?
Bij mij werkt Me redelijk. Ik heb deze XP Pro gehaald omdat mijn kinderen zeuren.
Ik gebruik kabel nu.
grtz
falco

hoi,

hou er wel rekening mee dat als de XP een gecopieerde of een reeds geregistreerde versie is, dat je allerlei truucjes moet uithalen om te kunnen updaten etc. bij Microsoft...........
Ik zou in ieder geval een propere install doen.
Dus in bios veranderen ==> opstarten van cd-rom, NFTS kiezen, formateren en installeren.

greetz

jean

Wat moet ik in de BIOS veranderen en wat is NFTS?

Voor goede instal. moet eerst alles eraf? Dus formateren?

falco

Geplaatst door falconetti
Wat moet ik in de BIOS veranderen en wat is NFTS?

Voor goede instal. moet eerst alles eraf? Dus formateren?

falco

Hoi,

Je hoeft in de BIOS niets te veranderen.
Je kunt m b v de WinXP CDRom opstarten.

NTFS is de kernel (zeg maar basis) waar XP op kan draaien.FAT32 kan ook maar is minder stabiel.NTFS werd al eerder toegepast in Win2000 en WinNT.Zeer Stabiel!!

Je kan WinME ook gewoon laten staan en a h w WinXP (schoon) installeren "achter" WinME.
WinXP maakt dan een z g dualboot aan.Je kunt dan WinME en WinXP naast elkaar gebruiken.Tijdens de opstart kies je of je naar WinME of naar WinXP "gaat"
Hier heb je echter twee partities voor nodig.Deze tweede partitie is gemakkelijk te maken met b v Partition Magic.

Suc6.

Laatst bewerkt:
OK, het word wat duidelijker.
Nog even dit: moet je per se registreeren XP?
De WinME heb ik direct bij de PC gekocht maar deze heb ik ook niet geregistreerd. Moet dat?
grtz
falco

XP hoef je ook niet te registreren, maar je moet 'm wel activeren. Als je kennis/vriend dat al heeft gedaan, kan het niet.

Als je twijfelt zou ik zeker de raad van Funzip opvolgen en XPpro naast ME installeren. Er wordt dan vanzelf een opstartscherm aangemaakt waarin je kunt kiezen welk besturingssysteem je wil gebruiken. Je moet uiteraard wel je schijf gepartitioneerd hebben. Gooi de XP schijf erin en hup, draaien maar. Niet voor upgrade kiezen dus.
Ik werk nu onder XP en wil nooit meer terug naar ME. Deze laatste is erg onstabiel en m.i de slechtste windowsversie ooit.

OK, dan doe ik het gewoon erbij.
Mijn kennis/vriend heeft dit nooit geregistreerd. Hij heeft het bij de PC gekregen.
Erg vreemd, de man is een 'oude' IT'-er. Hij vond XP maar niets en heeft op de nieuwe PC Win98 en Win2000.
Hij zegt: WinME is niets en XP heeft te veel Microsoft "spyware".
Maar..hij is wel aardig.
Bedankt voor de tips
Groetjes
Falco

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan