ISA Sound kaart onder W98

• Onderwerp starter Onderwerp starter sjees
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

sjees

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2002
Ik ben een oude Pentium aan het "opknappen", maar ik krijg het niet voor elkaar om mijn sound kaart aan het werken te krijgen.

Het gaat om een ISA soundkaart van creative.

Kaart wordt niet herkend door het systeem.
Nu weet ik wel dat ISA nooit P&P is, maar weet iemand of het uberhaupt wel mogelijk is om deze kaart(of een andere ISA kaart) werkend te krijgen onder win98?, en zo ja wat ik daar voor moet doen?

Omschrijving soundcard:
Opdruk is CT2940,
en op de soundcard zit de volgende Chip, CT2502-SDQ
Het gaat om een ISA Kaart.

Natuurlijk kan ik er ook een PCI kaartje in drukken, maar deze heb ik liggen en het gaat me eigenlijk meer om de uitdaging en het oplossen

Eigenschappen PC P200MMX op een QDI VX III Moederbord met 32 MB Edo en 800 MB HD

Wie kan mij helpen, of heeft ervaring met ISA kaarten onder Win 98

Alvast bedankt

originele drivers

Die soundblaster zou trouwens, als ik het goed heb, gewoon moeten werken onder 98, drivers zijn dan vaak al ingebouwd/aanwezig.

ISA kaartjes kunnen wel Plug&Play zijn, de oudere kaartjes zijn dat niet.

We gaan het even proberen, Ik hou jullie op de hoogte

Er komt geluid uit...........:D

Kaartje erin en win 98 begon gelijk als een gek te ratelen( na het opstarten dan)
Printerpoort, FDD en com poorten werden opnieuw geinstaleerd, en daarna werdt inderdaad de soundblaster herkend.

Ik had het gisteren even geprobeerd met een ander kaartje, welke (denk ik) niet Plug en Play was,(CHIP AD1845JP met verder geen opdrukken of kenmerken)
Ga ik ook wel even zoeken naar de driver, immers oude pcs genoeg:thumb:

bedankt voor alle hulp,

win 98 begon gelijk als een gek te ratelen
Ik zou er nog wat geheugen bij proppen, 32Mb is echt minimaal, en Win98 zal continue op het virtuele geheugen (harde schijf) draaien, waardoor alles rete traag draait.
Aanbevolen minimum is 48Mb, en om soepel te draaien 64Mb..

Groetjes,
Martin.

voor die AD1815

Heb ik gepobeerd, werkt inderaad.
(en an te bedenken dat ik veel van die kaartjes heb weggegooid omdat ik dacht dat deze toch niet zouden werken)

Tanx

Ik zou er nog wat geheugen bij proppen, 32Mb is echt minimaal

Weet ik wel,
maar ik was gewoon ff aan het rommelen met een oud moederbordje dat ik voor €2.50 heb gekocht op een rommelmarkt afgelopen Zaterdag.

Ik had nog ergens in de garage een oude kast liggen en in een lade nog een paar oude onderdelen, zoals cdspeler, modem videokaart en geheugen.

Als alles nu werkt geeft ik hem aan mijn buurjochie, kan die ook spelletje spelen.

en heb ik weer iets geleerd, zodat ik misschien in de toekomst deze kennis weer kan overbrengen op andere via dit forum:D

in ieder geval
Bedankt voor de tips

Ik heb ook nog wel een beetje geheugen en woon niet al te gek weg van Hilversum ;)

Ik heb ook nog wel een beetje geheugen en woon niet al te gek weg van Hilversum

Bedankt voor het aanbod Tiborv,
Ik heb de computer net weggegeven, en ben al weer op zoek naar een nieuw projectje om op te knappen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan