ISASS.EXE systeemfout

Status
Niet open voor verdere reacties.

peepke

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2006
hoi,
sinds paar dagen krijg ik na het opstarten van men computer een zwart scherm
op dat scherm krijg ik een vakje waar in staat ISASS.EXE systeemfout.
ik kan niks meer met me computer doen.
niet in veilige modus opstarten niet via cd opstarten.
iemand een idee wat ik kan doen?

Hallo,

Voor ik begin met het opstartprobleem: op je beeldscherm lijken de letters I (internet) en l (laden) erg op elkaar. Bij het typen hier is het zelfs hetzelfde. lsass.exe (laden) is een bestandje door Windows voor de authentificatie van de gebruiker. Isass (internet) is een trojan.
Als je niet via een CD kan opstarten, kun je kijken of dit wel aan staat in het BIOS. In het BIOS moet je kijken of CD\DVD als primary device staat onder boot sequence. Als het lukt, en je wilt weer van je harde schijf opstarten, niet vergeten om dit ook weer terug te zetten.

Succes,
Donkade

hoi,

sorry voor me late reactie.
het gaat wel degelijk over isas niet Lsas van windows.
alles staat goed om via cd op te starten maar er gebeurt niks.
nu is de pc bij de computer winkel geweest en hij zegt me dat het moederbord stuk is.
dit lijkt mij vrij onmogelijk omdat ik alleen het isas.exe probleem krijg.

Nee, lsass.exe is voor het inloggen op je computer, en niet met je moederbord. Meestal krijg je de fout in het welkomsscherm.
Krijg je, wanneer in je BIOS CD als primary device staat ingesteld, niet het scherm te zien met Windows herinstalleren of Windows repareren? Het starten zal niet lukken, maar repareren zal moeten lukken. Na het repareren moet het lukken.

Groetjes,
Donkade

hee,
nee krijg niets.
ook al probeer ik de f toetsen om via cd op te starten krijg ik niks.
staat ingesteld voor via cd op te starten heb restore cd en xp cd erin gegooid maar NIKS.
start gewoon op en krijg ik weer dat scherm.
nu ga ik proberen de harde schijf in andere computer bij te steken en het zo te fixen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan