isass.exe

Status
Niet open voor verdere reacties.

Amilo 2515

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2008
Sinds gister heb ik een virus op mijn computer zitten. Ik weet zeker dat het isass.exe is en niet lsass.exe omdat het enige wat de computer laat zien wanneer ik opstart is of ik isass.exe wil installeren of niet. Verder kan ik helemaal niets doen. Ook in de veilige modus opstarten krijg ik zwart scherm. Normaliter kon ik met F10 het recovery-system aanzetten maar ook dit lukt niet meer. Ik kom nog wel in de setup. Het vervelende is dat ik niet zelf een recovery-cd heb, en al had ik die, dan is mijn cd-speler vooralsnog lange tijd geleden kapot gegaan.

Wat kan ik nu doen?

ik zou graag allemaal dingen op internet proberen, maar ook dat kan dus niet op mijn laptop. Ik zit nu op een andere computer...

Overigens, als ik de computer wil afsluiten kan dit nog door een keer op de afsluitknop te drukken, maar dan komt er een blokje in beeld met als titel: sdfsdf. In het blokje staat een 2, en ik kan alleen op ok drukken. Wat heeft dat te betekenen?

Er zijn een paar mogelijkheden (met jouw CD/DVD speler kapot):
a. Je bouwt de harde schijf uit jouw pc/laptop en bouwt die in op een andere computer. Je scant dan jouw harddisk vanaf de Windows van die andere computer.
b. Je maakt een opstartbare USB-stick (let op: De memory-stick wordt helemaal gewist, backup eerst je bestanden die je ervan nog nodig hebt) met Hiren's Boot CD. Instructies hoe die stick te bouwen: hier. Start de pc/laptop op van die memory-stick, kies voor Mini Windows XP. Zorg ervoor dat de pc bedraad is aangesloten, want de ondersteuning van draadloze adapters is niet 100%. Zodra Mini Windows XP gestart is, dubbelklik eerst op Network support, zodat updates van anti-malware programmatuur zijn op te halen. Dubbelklik daarna op HBCD menu-icoontje. Kies in het HBCD menu voor Menu -> Anti-virus
Kies je een anti-malware programma (m.u.v. Malwarebyte's AntiMalware, want die kan niet vanaf Mini Windows XP gestart worden) en doe checks op de C: schijf (en/of D: schijf etc., zolang het partities zijn op je fysieke pc/laptop).
TIP: Scan altijd de volledige partitie(s), want met zaken als Quick scan wordt de Mini Windows XP gescand, dus niet de harde schijven waar het jou hier om gaat... Verder is het zinvol om meerdere programma's te gebruiken, bijv. SuperAntiSpyware i.c.m. DrWeb CureIt! Antivirus
Verder kun je via Mini Windows XP alle malware bestanden handmatig verwijderen via dubbelklikken op Computer en dan via bladeren (of zoeken) door de C: schijf etc., als je weet welke bestanden dat zijn.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
bedankt in ieder geval voor de laatste tip. Maar op de site van Hiren's Boot CD kom ik er niet echt achter hoe ik deze kan downloaden oid. Hoe zit dat dan precies?

Je gaat naar deze pagina, en je klikt (bijna onderaan de webpagina) op "Direct HTTP mirror"

Zodra gedownload, helemaal uitpakken in een aparte map. Dan de instructies volgen op die gelinkte pagina
hier om er een opstartbare USB-stick van te maken.
Lees voor waar de CD genoemd wordt de map waar je die download hebt uitgepakt.
Komt er op neer dat de volgende bestanden/mappen in de hoofdmap van de opstartbare USB stick staan na afloop:
De map HBCD en de bestanden autorun.inf, BootCD.txt, grldr, menu.lst en Windows Menu.cmd

Succes,

Tijs.

Fijn dat het je geholpen heeft, en bedankt voor de terugmelding.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan