isatap

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jef Verboven

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2010
Probleem met laptop namelijk ik krijg geen internet verbinding. Ik ben bij het apparaatbeheer gaan kijken en er staat een geel uitroepteken bij isatap.{7E3443-971B-478F-A09B-383B04AE3BE1} hoe kan ik deze opnieuw installeren kan iemand me helpen?

Waarschijnlijk heb je die momenteel helemaal niet nodig: Open de eigenschappen van je actieve netwerkverbinding (in Netwerkcentrum neem ik aan) en vink uit IPv6 (IPv4 laten staan, natuurlijk).

Druk op Ok en herstart de pc. Kijk daarna of het isatap apparaat nog voorkomt in Apparaatbeheer en of je draadloos werkend te maken is.

PS: Je hebt je andere vraag van vandaag nog niet als opgelost aangegeven. Dit graag nog even doen.

Tijs.

Het is heel raar maar er staat beneden dat ik verbinding heb en men signaalsterkte is zelfs 100% weet u wat ik kan proberen te doen?

Vriendelijke groeten

Je moet eerst terugmelden wat mijn vorige instructie heeft opgeleverd.

Verder moet je vermelden:
a. besturingssysteem van je pc
b. draadloze netwerkkaart (merk+type)
c. draadloze accesspoint of router (merk+type)
d. apparaat dat de provider beschikbaar heeft gesteld (merk+type)
e. (zodra je denkt een draadloze verbinding te hebben): de uitvoer van
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd.exe
ipconfig /all > ipconfig.txt
notepad.exe ipconfig.txt

Tijs.

Medium ontkoppeld

Beste

Alls ik in men opdrachtprompt ipconfig / all invoer krijg staat er bij alle gegevens medium ontkoppeld ik veronderstel dat dit hier iets mee te maken heeft?

Ja, dat betekent dat je geen 'link' hebt, dus (indien draadloos) geen verbinding met de router en (indien bedraad) dat er geen signalen over de kabel gaan vanaf de pc naar de router en vice versa (dat kan bijv. als de netwerkkabel niet is aangesloten op de router en/of niet is aangesloten op je pc).

Test het ook eens bedraad. Als dat werkt, dan is er in het draadloze gedeelte blijkbaar iets mis. Kan zijn dat je de onjuiste verbindingsinstellingen gebruikt, dat de draadloze netwerkkaart niet is ingeschakeld (bijv. omdat je eerst een of ander schuifje of toetscombinatie moet gebruiken om het aan te zetten), foute driver voor je draadloze netwerkkaart etc.

Meld ook terug of het ooit wél gewerkt heeft.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Een herinstallatie van Windows kan als oplossing altijd nog als helemaal niets werkend te krijgen is. Natuurlijk wel eerst je (e-mail-, tekstverwerker etc.)bestanden veiligstellen.

Verder even het volgende (ik concentreer me even op bedraad internetten):
[Windows-toets]r toetscombinatie -> ncpa.cpl

Kijk na of de bedrade netwerkverbinding misschien op Uitgeschakeld staat daar. Indien dat het geval is, rechtsklikken op de bedrade netwerkverbinding en Inschakelen kiezen.

Levert bovenstaande niets op, dan het volgende proberen:
Maak een snelkoppeling naar CMD.EXE op je bureablad, rechtsklik op die snelkoppeling en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
In het CMD-venster:
netsh winsock reset
netsh int ip reset

Herstart hierna de pc en kijk of het met de bedrade aansluiting dan wél lukt om succesvol een ip-adres te krijgen van de router.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan