ISDN/ADSL splitter probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Groxy101

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 apr 2011
In de meterkast komt een telefoonlijn naar boven in een kastje, vanaf dat kastje gaat er een draad naar mijn splitter (aansluiting, LIJN).

Vanaf mijn splitter gaat er een ISDN lijn naar een ander kastje (voor telefoon, fax, etc)

De laatste aansluiting op mijn splitter gaat naar mijn modem/router (ADSL)

Nu is mijn modem/router al bijna 5jaar oud en ik wilde hem wel eens vervangen. Dus heb ik bij bol.com de "Linksys E1000 Wireless-N router" gekocht.

Nu is mijn probleem:

De draad vanaf mijn splitter naar de modem/router (ADSL) is een DSL draad (3 pins geloof ik)

Ik wou dus vanochtend mijn nieuwe router aansluiten, toen ik opeens zag dat hij een "internet" aansluiting heeft (5-6 pins geloof ik)

Nu past de draad die van mijn splitter loopt niet in de aansluiting van mij nieuwe router..

Moet ik nu een nieuwe splitter kopen?

m.v.g
Robert

Laatst bewerkt:
Vreemd, ik dacht dat een router als input altijd een DSL = telefoonplug (RJ11) aansluiting had om op de splitter aan te sluiten. Vanuit de router gaat er dan een Ethernetkabel = RJ45 kabel naar de PC. Weet u zeker dat u niet een Acces Point heeft gekocht dat op een modem aangesloten moet worden? Want dat gaat wel met een RJ45-kabel. Mocht het inderdaad echt een router zijn die u heeft aangeschaft en de ingang heeft inderdaad een RJ45-plug nodig, dan zou ik de levernacier eens vragen of er gebruik gemaakt kan worden van een RJ11-RJ45-converter kabel zoals deze bijv: https://www.netwerkwinkel.com/image/TD5308/Telefonie-adapterkabel-RJ11-RJ45-zwart-3m/

Vreemd, ik dacht dat een router als input altijd een DSL = telefoonplug (RJ11) aansluiting had om op de splitter aan te sluiten. Vanuit de router gaat er dan een Ethernetkabel = RJ45 kabel naar de PC. Weet u zeker dat u niet een Acces Point heeft gekocht dat op een modem aangesloten moet worden? Want dat gaat wel met een RJ45-kabel. Mocht het inderdaad echt een router zijn die u heeft aangeschaft en de ingang heeft inderdaad een RJ45-plug nodig, dan zou ik de levernacier eens vragen of er gebruik gemaakt kan worden van een RJ11-RJ45-converter kabel zoals deze bijv: https://www.netwerkwinkel.com/image/TD5308/Telefonie-adapterkabel-RJ11-RJ45-zwart-3m/

Ik heb een verkeerde router gekocht, ik had een ADSL router moeten kopen. Ik ga hem dus terug sturen en een ADSL router kopen.

Bedankt voor uw help

m.v.g
Robert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan