isdn/adsl

Status
Niet open voor verdere reacties.

mitchell

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2000
Hallo forum leden

Heb een collega die een isdn lijn heeft hierbij heeft hij adsl basispaket

provider planet.
Hij heeft een download snelheid van ca 6kB/s
Laag dus.

Collega heeft een heel verhaal vertelt etc hoe e.e.a aangesloten moet worden o.a van 8 draden naar 4!!

Vraag kan iemand mij uitleggen wat je allemaal nodig hebt van stekker tot draad en aansluitingen etc.

zelf gebruik ik kabel benodigheden utp en 2 of meerdere connectoren!

thanks

Ik begrijp de vraag niet helemaal (kan je hem wat beter formuleren?), maar ik gok dat je bedoelt dat de download snelheid bedroevend laag is (6 KB/s is namelijk ook ongeveer de normale snelheid voor ISDN, dus of je nou bedoelt dat hij het gaat krijgen of dat hij het al heeft is mij niet duidelijk).

Als hij al ADSL heeft, dan klopt er iets niet. Dit ligt er meestal aan dat de Mxstream handleiding niet goed is gevolgd. Gebruik dit checklistje eens:

1. De kabel van het NT1 kastje gaat direct naar de splitter, niet via andere apparaten.
2. Uit de splitter gaat 1 kabel direct naar het ADSL modem, niet via andere apparaten.
3. Uit de splitter gaat ook een andere kabel die vervolgens aan alle andere apparaten (centrale, telefoons, faxen etc) verbonden is.
4. Uit het ADSL modem komt vervolgens een UTP kabel (ervan uitgaande dat het ethernetmodem gebruikt wordt). Deze kabel moet van normale Cat 5 kwaliteit zijn en goed gepatched (de connectoren moeten er goet op zitten, niet op z'n jan-boere-fluitjes). Deze gaat naar de pc.
5. De pc is geaard.

Heeft hij nog geen ADSL, laat hem dan gewoon de Mxstream handleiding volgen (kan je ook downloaden van http://www.kpnadsl.nl/support/downloads/ADSL_gawethernetmultipcv4_low.pdf).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan