ISDN-modem past niet???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marrie

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2001
Ik heb een Medio computer gekocht bij Aldi met daarin een standaard 56 K modem. Om sneller op internet te zijn wilde ik mijn ISDN-modem uit de oude computer overzetten naar mijn nieuwe.
Nu blijkt in de nieuwe geen slot te zitten waar dat ISDN-modem in past!?
Het insteekgedeelte van mijn ISDN-modem bestaat uit 2 delen en stak in mijn oude computer in een heel breed zwart slot.
In de nieuwe computer zitten alleen smallere witte slots.
Is mijn nieuwe computer minder compleet dan mijn oude? Of is mijn 3 jaar oude ISDN-systeem (kaart dus) verouderd?
Ik zou graag weer ISDN hebben vanwege de snelheid en om telefonisch bereikbaar te blijven, ook als ik internet.
Wie kan mij helpen?

Je zult waarschijnlijk een PCI (wit) ISDN kaart nodig hebben. Waarschijnlijk heb je nu een ISA kaart (zwart)

Is ISDN er dan ook in een ISA-uitvoering? Wist ik helmaal niet...

Geplaatst door Muurhond

Ja, hele oude kaarten:D Tenminste, ik had hem een paar jaar geleden ook. @ Marrie, dan zul je inderdaad een pci isdn kaart moeten aanschaffen. Isa is al erg verouderd en zit daarom niet meer in de moderne pc's

Geplaatst door Muurhond
Ik heb er hier ook nog liggen. :D
(voor het museum :D )

Ik weet niet wat je tegenwoordig kwijt bent aan abbo kosten aan de kpn voor isdn? Ik denk dat je voor dat geld ook een goedkope kabel of adsl abbonement hebt. Dan ben je ook telefonisch bereikbaar. De snelheid gaat er in ieder geval wel op vooruit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan