ISDN verbindingsprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

ThijsKoster

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2002
Ik heb laatst een ISDN modem gekocht (Dynalink 128P(+)) maar ik krijg hem niet aan de praat. Drivers zijn geïnstalleerd, telefoonlijn loopt van de tweede uitgang van het NT1 kastje naar de modem, en met een meegeleverd diagnostic program geeft die na de loopback-test "Can not establish LAPD link" aan bij het D-channel.
Met een ISDN Status progje zegt ie dat zowel Channel B1 als B2 uit staan.
Als ik in het configuratiescherm kijk bij modems staat er dat er geen modem is geïnstalleerd.

Wat doe ik fout en wie kan mij helpen?

Volgens mij wordt je Isdn modem herkend als ethernetkaart. Dus even kijken onder hardware (Deze Computer rechtsklikken en kies eigenschappen) Als je nu een verbinding gaat maken moet je in de verbinding kiezen als modem de X-75 die werkt volgens mij.

Ik vond dit, helaas in het Engels.

Can not establish lapd link!
In our experience, your ISDN line might have point-to-point configuration (fixed-TEI), which is mostly for PABX. Could you please check the telephone company (PTT) if your ISDN line can be configured to be point-to-multipoint configuration (auto-TEI)?

Laatst bewerkt:
Sorry dat het zolang duurde. Ik had wat problemen.
Ik ben er achtergekomen dat de telefoonkabel die van de modem naar het NT1 kastje loopt gewone telefoonstekkers heeft en geen ISDN stekkertjes (RJ45 connectors). Deze zijn niet iets anders dus dit zou wel eens de oorzaak kunnen zijn. Je hoort het nog wel.

In ieder geval bedankt voor je snelle reactie.

Als de afstand tussen nt1 en modem langer is dan 2 meter gebruik dan speciale kabel zoals netwerkkabel, en niet die platte kabel.

Groetjes Erik Rothuis

De oorzaak was dus de ISDN-kabel. Er zit nu een ISDN-kabel van 10 meter in en ik heb nog geen problemen gehad dus het zal wel goed zijn.

Toch bedankt allemaal.

Nou nog even iets. Als je beide lijnen van de modem ingesteld hebt met MultiLink, is het dan normaal dat je onbereikbaar bent, en zo ja, is er dan niet een mogelijkheid dat er automatisch één lijn uitschakeld wordt zodra er iemand probeerd te bellen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan