• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ISLEEG functie werkt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Abel Visscher

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2007
Berichten
171
Ik heb in cel U14 een formule gemaakt die er zo uit ziet: =ALS(ISLEEG(M14);U13;M14).
Deze formule heb ik een aantal cellen naar beneden in de zelfde kolom gekopieerd.
Als M14 leeg is dan krijgt cel U14 de waarde van U13, en anders de waarde van M14. Dat gaat allemaal goed.
Maar nu heb ik in cel M14 geen waarde (getal) staan, maar een formule die een waarde geeft. Zodra er een formule staat werkt ISLEEG niet meer, die ziet dan een "soort waarde". Is dit op te lossen?
 
Een voorbeeld, waarom wordt dat toch zo vaak weggelaten???? Terwijl het dan 10x makkelijker en sneller is om een oplossing te krijgen.

Back on topic: als in M14 een formule staat is deze dus niet leeg, logisch. Maar zonder voorbeeld en/of verdere info blijft het gokken naar een oplossing.
 
Gebruik niet =ISLEEG() maar bv.
Code:
=ALS(M14=0;U13;M14)
of
=ALS(M14="";U13;M14)
Wat het best is hangt van je gegevens af.
Je moet dan (indien nodig) natuurlijk ook de formule in M14 aanpassen zodat in die cel een 0 of niets wordt weergegeven.
 
Hierbij een voorbeeldje.
 

Bijlagen

  • ISLEEG test..xlsx
    9,2 KB · Weergaven: 185
  • ISLEEG test97-2003.xls
    24 KB · Weergaven: 44
Rooie Darp bedankt voor de info. Voor mij werkt het inderdaad afdoende.
Ik kwam via zoeken op het forum en google op ISLEEG uit, maar dat schijnt dus niet nodig te zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan