ISO en Double Layer branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

jerommeke80

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2008
Ik heb een .iso-bestand van 7,5 Gb en dat wil ik graag op een Double Layer DVD branden.
(Traxdata 8,5 Gb DVD+R DL 240 mins)
Telkens als ik hem wil gaan branden, geeft-ie deze foutmelding:

Sense: 05 ASC: 27 ASCQ: 00 (Command 2A)
-------------------------------------------------------
Px.dll: 3.6.36.500
PxAFS.DLL: 3.6.36.500
pxdrv.dll: 1.2.7.0
PxMas.dll: 3.6.36.500
PxSFS.DLL: 3.6.36.500
PxWave.dll: 3.6.36.500
pxwma.dll: 1.0.0.3

Welke tip kan ik gebruiken om (voor het eerst in mijn leven)toch Double Layer te gaan branden?? :confused:

Welke brander heb ? Ondersteund deze Dual-layer schijven ?
En met welk programma probeer je te branden ?

Ik heb een Slimtype DVD A DS8A1H ATA Device en ja hij ondersteunt Double Layer branden. Ik gebruik Nero 8 om te branden.

Heb je Nero wel ingesteld op Dual-Layer dvd's?

he, dat is nieuw voor mij... waar kan dat? Ik ga zelf alvast eens kijken, maar een hint kan ik altijd gebruiken!

Ik werk zelf met Nero 7 ultra edition, dus weet niet of het in Nero 8 ook zo is. Ik gebruik altidj meteen Nero Burning rom en niet Startsmart. Als ik kies voor ISO, dan kan ik rechts onder in het scherm aangeven of ik DVD5(single-layer) of DVD9(Dual-layer) wil branden.
Zie screenshot:
attachment.php

Als ik kies om een Image te branden, wat jij wil, dan bepaalt Nero vanzelf dat er een DVD9 nodig is.

Dus ik vraag me af hoe jij het ISO bestand met Nero probeert te branden.

Bijlagen

• keuze.jpg
    keuze.jpg
    10,4 KB · Weergaven: 1.339
je kunt meteen kiezen voor ISO branden.. Maar ik krijg meteen de foutmelding dat Disc At Once niet gestart kan worden. Maar dat kan ik helemaal nergens uitvinken! Het is namelijk grijs..

Er is een verschil tussen een DVD-ISO maken en een Image branden. Jij hebt een ISO-bestand, dit is een Image van een DVD (in dit geval). Deze moet je niet via DVD-ISO branden.

Ga eens in Nero Burning Rom naar "Recorders", kies voor "Burn Image" en zoek dan het ISO-bestand op.

nee helaas... Ook nu geeft hij de foutmelding: Couldn't start performing Disc at Once!
Ik snap het echt niet. Jullie nog andere tips?
Het moet toch te doen zijn??

Ik moet nu weg, maar lees het vannacht wel! Alvast bedankt!

Dit is het misschien wel... Hij geeft nu aan dat mijn ISO niet geschikt is om Double Layer te branden. Hoe kan ik die ISO converteren naar een indeling die wel geschikt is om DL te branden??

Nog een keer geprobeerd en dan krijg ik deze foutmelding:

Device IoControl (FSCTL_LOCK_VOLUME) failed!

Unable to lock volume for exclusive acces.

Reason: toegang geweigerd

Mmm... wat kan daar nu weer aan de hand zijn?

Laatst bewerkt:
Kun je die melding niet negeren, het geeft alleen aan dat er geen exclusieve toegang naar je brander verkregen wordt. Dit krijg ik ook wel met DVD Decrypter, de voorloper van Imgburn. Als ik aangeef de melding te negeren, wordt de dvd gewoon gebrand.

nee, ook al geprobeerd... Dan geeft hij daarna toch weer aan de ISO een verkeerde indeling heeft?
Moet je altijd zorgen dat een ISO een indeling heeft voor DL? Of zou je eigenlijk een bestand van bijv. 7 Gb altijd Double Layer moeten kunnen branden?

Als je WinRar hebt, kijk dan eens waar de ISO uit bestaat. Een correcte DVD heeft alleen een VIDEO_TS map en een AUDIO_TS map.

rechtsklikken op de iso -> openen met... en dan winrar selecteren.

En die horen niet op een DVD thuis (nfo, txt, jpg).

Probeer de Video en audio map uit de iso te halen en dan via Nero te branden. Als het niet lukt met winrar dan is Isobuster de oplossing.

Laatst bewerkt:
nu heb ik de audio_ts en video_ts via Nero proberen te branden met Nero, maar wéér geeft-ie aan: couldn't perform Disc-at-once
Wat is dit toch? En waarom kan ik dan niet uitvinken, voordat ik ga branden???

Heb even gekeken in Nero in DAO (Disc At Once) is bij mij ook de enige optie. Ook wel logisch aangezien een DVD anders niet zou werken.
Heb je trouwens al eens eerder DL gebrand met deze schijfjes ? Anders zou het ook kunnen zijn dat deze brander de Traxdata schijfjes niet echt lekker vindt.

dat zou nog een oplossing kunnen zijn... wel raar, want ik zou niet weten waarom Traxdata niet, en bijv. Emtec of Philips wel...
Maar het is het proberen waard...

Dat heeft met de schijfjes en de firmware van de brander te maken. Zo had ik eens Nashua DVD's gekocht en die werden niet herkend (als brandbaar) door mijn NEC, maar na een firmware update werkte alles als vanouds. Ook die techniek wil nog wel eens een beetje veranderen.
Maar dan zou ik ergens 1 schijfje kopen en die proberen, bijvoorbeeld een Verbatim, Philips of Imation.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan