iso image branden

• Onderwerp starter Onderwerp starter egkok
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
Ik moet van een gedownload programma een opstartbare cd branden. Dat gedownloade programma staat in een rar dir. Als ik hem unzip en de cd brand doetie het niet. Moet ik gewoon de *.rar iso branden?? Ik ga het proberen uiteraard na 10 mislukte pogingen om het volgens mijn gezonde verstand te doen, maar wat ik wil weten hoe zit het nou eigenlijk precies met dat iso gedoe??????

als je de boel hebt uitgepakt zie dus een iso staan zeg je. als je met bv isobuster de iso bekijkt dan zie je vanzelf of er in de map een setup.exe oid staat.
als dat zo is dan kan je de iso mbv nero branden op een cd
dan moet ie het doen zou ik zeggen
de meeste programma's hebben een autorun toegevoegd zodat die meteen de setup activeerd.

Als je ISO (image) wil branden, heb je een .cue bestand nodig. Dat bestand kan worden aangemaakt bij het maken van een image (vb. met CloneCD).
Met Nero zit het zo:
- Open Nero Burning ROM
- Ga naar 'Bestand'/'Burn image' of 'Beeld branden'
- Je duidt het .cue bestand aan
- En branden maar.

Als je een ander bestand wil branden om automatisch op te starten: http://www.whirlywiryweb.com/q/shellexe.asp

Ja ik brand dus met Nero de iso (uitgepakte) image op cd. Soms start ie wel op maar ik krijg dan foutmeldingen. Het gaat om een gekochte versie van Drive Image 7.0 Downloadable. Dus ik heb niet de originele cd-rom die daar anders voor wordt gebruikt. Ik bedoel als je een image wilt terugzetten. Ik heb de instructies opgevolgd en krijg dan error meldingen, dus ik kan die image niet terugzetten. Das lekker zalk maar zeggen als je denkt dat je de boel goed heb gesaved via Drive Image. Dus na de tiende keer een cd verprutst te hebben geef ik het bijna op en aan Symantec heb je ook geen **** (voorheen Powerquest drive Image). groeten elbert kok

Er is helemaal geen CUE bestand nodig om een ISO te branden, in sommige gevallen krijg je die er wel bij. Vooral bij MuziekCD's om de overgangen van nummers aan te wijzen. ISO's, BIN's enz. kunnen zonder CUE gebrand worden.

Maar wat gaat er nu 10 keer mis??? Ik doe exact wat er staat en brand met NERO. Ik heb dus een rar file unpack dit en dan zie ik een iso file staan en die ga ik dan iso branden met Nero en dan heb ik een opstart cdrom om de image (Drive Image 7.0) terug te zetten buiten windows om. Let wel het gaat hier om een legale download!

gr.. elbert

Kijk eens wat winiso of isobuster doen als je de inhoud van het bestand wilt bekijken. Heb je eventueel een site waar we even kunnen kijken?

kijk hier maar, komt er nog een

Bijlagen

• pct1.jpg
    pct1.jpg
    76,6 KB · Weergaven: 157
tweede met tekst watte doen

P VPR020P-EN.txt - Kladblok
Bestand Bewerken Opmaak Beeld Help
powerQuest(R) Drive image(R) 7.0
Burning the Downloaded Drive Image ISO Image to a CD
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
'To install PowerQuest Drive Image, you must first burn the downloaded Drive Image ISO image to a CD. You will need the following:
-one blank CD-R disc (Do not use a CD-RW disc.) -The Drive Image ISO image (downloaded from the PowerQuest web site)
-A CD creation program, such as Nero Burning ROM or Roxio's Easy CD creator, that is capable of burning ISO images to a CD
IMPORTANT! Do not use the "Copy" feature in windows XP; it is not capable of burning an ISO image to a CD. Nero Burning ROM - use the "Burn Image" feature to
burn the ISO image to CD. Refer to the software's documentation for further instructions.
O
61
X
Easy CD creator - use the "Create CD from Disc Image" feature to burn the ISO image to CD. Refer to the software's documentation for further instructions.

After the ISO image is burned to CD, you can install Drive Image.

In addition to being the CD for the installation, the Drive Image CD serves as a bootable copy of the PowerQuest Recovery Environment (PQRE), which you can use to restore backup images. Therefore, be sure you store the CD in a safe and secure place. For more information about the PQRE, refer to the Drive Image documentation.
I
19 VPR020P-EN.txt.-Kla...
16:41 m insdag
'4. 6-Zp04

Eerst dus de zip uitpakken, dan de RAR uitpakken. In de RAR zit een ISO. Deze kun je via Nero o.i.d. op een schijfje branden.

kies eens in nero image burn elleen dan alle bestanden
als optie kiezen

Ik heb dus die iso gebrand maar krijg dan toch een error bij het opstarten, ga het eens met een ander proggie proberen......grt elbert

Zet je die d'er gewoon op of kies je zoals Gekky zei 'Burn Image' of 'Beeld Branden'?

TAZMAN

GELUKT MET DVD DECR.

Ik ga het nu toch nog eens met Nero proberen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan