Iso Image en CDBurnerXP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toedeloe

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2005
Als ik een Iso Image (van een film) brand met CDBurnerXP (Brand ISO-bestand)kan ik die DVD dan afspelen op mijn DVD-recorder?
Dank voor de hulp.

Dat zou inderdaad gewoon goed moeten gaan als die ISO in orde is.

Heb het opnieuw geprobeerd en het lukt. Raar, maar probeerde gisteren met een ander ISO en het lukte daarmee niet: DVD-RW bleef leeg en ik heb er geen verklaring voor. Zal waarschijnlijk zijn dat de Iso Image niet in orde was. Kan men dat zien? Alvast bedankt, edmoor, voor de reactie.

Kort gezegd en zonder er te diep op in te gaan is een ISO niks anders dan een soort van zip bestand waarin e.e.a. is ingepakt. Dat kan van alles zijn en wat jij wil is een DVD film afspelen op een stand-alone DVD speler, wat betekend dat de ISO een volwaardige DVD Layout moet bevatten.

Een ISO bestand kun je uitpakken met Winrar om zo te inhoud te zien. Als het een echte DVD layout is zullen dat een aantal bestanden zijn en 1 ervan heet dan VIDEO_TS.IFO. Dat bestand kun je met bijvoorbeeld de VLC Player afspelen en dan zal hij net zo af spelen als een DVD schijfje in je speler. Dat zou je dus kunnen doen om te controleren of e.e.a. in orde is, voordat je de ISO gaat branden.

Overigens kun je de ISO op je PC ook "mounten" in een virtuele DVD speler en die dan afspelen met VLC of de inhoud ervan bekijken.

Laatst bewerkt:
Dank je wel voor de informatie. Ik heb het ISO-bestand uitgepakt met 7-zip (winrar staat niet op mijn PC) en dat geeft hetzelfde resultaat.

Klopt, die doet dat ook :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan