ISO kwalitatief minder dan VOB/IFO/BUP?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Het Hof

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 jul 2001
Berichten
1.252
Moet ik voor afspelen in een mediaspeler mijn DVD's omzetten naar ISO of kan ik ze in het normale formaat houden? Als ik ze omzet naar ISO, is er dan kwaliteitsverlies of zijn er andere nadelen?

Voorbeeld: als ja van een WAV-file een MP3-file maakt is er kwaliteitsverlies. IK weet niet hoe dat met DVD-formaten zit.
 
Er is geen kwaliteitsverlies. Een ISO bestand is slechts een container waarin meerdere bestanden zitten, in het geval van een DVD dus de VOB/IFO/BUP bestanden. Tenzij je de originele DVD comprimeert natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
En als je mediaspeler DVD (BUP, IFO, VOB) ondersteund is dat niet nodig. Als deze geen DVD ondersteund dan heeft het omzetten naar ISO ook geen zin.
 
Hij ondersteunt beide formaten, maar ik vroeg mij dus af of je beter kon afspelen vanaf het origineel dan van het ISO-bestand. Als dat niet uitmaakt, dan is één ISO-bestand wel overzichtelijker.
 
Dat is waar. Voor het geval je er een programma voor zoekt, ik gebruik Folder2Iso. Deze maakt een iso bestand van de map die je opgeeft.

Overigens maak ik zelf op de mediaplayer een map met de naam van de film aan, daarin een map met de naam VIDEO_TS waarin ik dan de DVD bestanden zet.
In de map met de naam van de film zet ik dan tevens een JPG van de filmposter. Mijn mediaplayer laat dan niet alleen de naam van de film zien maar ook het plaatje erbij en zodra ik de map van de film selecteer vraag mijn speler al of hij de map moet afspelen en zie ik die DVD bestanden helemaal niet.
 
Laatst bewerkt:
Als alternatief kun je ook ImgBurn gebruiken om een ISO van de DVD bestanden te maken.
 
Ik gebruik zelf DVD-Shrink. Weet iemand of een ISO-bestand nog sneller opstart dan de hele rij VOB-bestanden?
 
Dat maakt qua snelheid niks uit om die rij bestanden ook zo in de ISO staat. Zoals al eerder gezegd, ISO is een container, meer niet.
Die hele rij bestanden is nu eenmaal hoe een DVD layout in elkaar steekt.
 
Laatst bewerkt:
Met DVD Shrink maak je geen ISO bestand toch? Deze is alleen om de inhoud van een DVD schijf naar je hard-disk te kopiëren.
 
Je kunt ook ISO als output-formaat opgeven.
 
Waar geef je dat op dan? Ik kan die instelling in DVD Shrink niet vinden.
 
Als je de disk hebt geopend doe je Backup en dan kun je kiezen wat voor backup. IK kies dan voor ISO-file.
 
Ok dan. Nooit op gelet. Ik laat altijd de DVD bestanden wegschrijven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan